Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vi som kör äldre Terri.

54 inlägg 49080 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vi som kör äldre Terri.

Mojjen88  
#270318 Ja det är inget roligt haveri,har blivit petnoga att kolla sträckningen av kedjorna sen det hände mig.Lagret som trycker mot kedjan hade ramlat loss,då tar det inte lång stund innan det går åt pipan,bara att hoppas att man är på ett bra ställe när det tar tvärstopp.Kopplade traktorns vajerspel i terrin när vi bytte kedjorna,då kunde man dra den lite försiktigt för att få kedjelåsen i rätt läge,håller med om att det blev mycket järnskrot på botten.Hällde i en blandning av smörjfett o växelådsolja i kedjehuset,sen har det peppar peppar varit tyst o lugnt,hoppas det fortsätter så ett bra tag till. :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Vi som kör äldre Terri.

jijohans  
#270397 Tok begge lagrene på høyre side på akslingen som går inn fra variator til kjedekassen..:/ Kjedekassen va full av is..:( Tøff lærdom, nå er det kjedekassen flushet og ny olje... Skummelt med vann i oljen når maskinen står ute hele året...

Avatar Fallback

Re: Vi som kör äldre Terri.

Kaipa  
#276863 Är det nån som har satt dubbelkolvar på midjestyrningen på en Terri 1000??? Tacksam för ideer och bilder. mvh Roger

Avatar Fallback

Re: Vi som kör äldre Terri.

Mojjen88  
#276887 Jag har lagt ut ngr bilder på min Terri 1000 i skogsbilder.Den är ombyggd av tidigare ägare,tror jag la ut nån bild av midjan som du kanske har hjälp av:)

   TS
Avatar Fallback

Re: Vi som kör äldre Terri.

jijohans  
#276897
Kaipa skrev:Är det nån som har satt dubbelkolvar på midjestyrningen på en Terri 1000??? Tacksam för ideer och bilder. mvh Roger

Er vel enklere å montere en større sylinder der den org. står allerede... Skal ikke så mye opp i stempel dia. før du har nok kraft.. Noen som vet hydrolikk trykk på styringen?

Avatar Fallback

Re: Vi som kör äldre Terri.

Kaipa  
#276916 Ja att byta kolv kan ju vara en lösning men jag är mera inne på ett dubbelkolvsystem.
Mojjen88 har tittat på din bild men min kolv sitter åt andra hållet av nån anledning, kan tänkas att min maskin har varit variatorstyrd förut.

Avatar Fallback

Re: Vi som kör äldre Terri.

Kaipa  
#281055 Vad använder ni för däck på era terriers, tänker mest på motordelens hjul?????

Avatar Fallback

Re: Vi som kör äldre Terri.

Mojjen88  
#281210 Jag bytte ett nyligen,tror det är 8 eller 9 lager i dom.Lika bra att satsa på det bästa då det inte är så jättekul att montera tillbaka dom.Självfallet är det ju i skogen punkteringarna inträffar aldrig hemma på gårn :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Vi som kör äldre Terri.

Kaipa  
#283641 Jag monterar nu 8 lagers däck i bakersta däcket på bägge sidor och kommer att använda BV202 däck i dom övriga 6 men skulle behöva få tag i några fälgar till motordelen, nån som kan ha några hyfsade till ett bra pris????

Ska också bygga om till dubbelkolvsystem, hoppas att det blir bra.

Avatar Fallback

Re: Vi som kör äldre Terri.

Kaipa  
#284547 Nu är dubbelkolvstyrningen på G, ska dra hydraulslangar imorron sen ska det vara klart för provkörning, Bilder kommer om ett tag.

Avatar Fallback

Re: Vi som kör äldre Terri.

Mojjen88  
#284554 Låter trevligt,väntar på bilder. :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Vi som kör äldre Terri.

Kaipa  
#284967 Nu finns bilder i min katalog

Avatar Fallback

Re: Vi som kör äldre Terri.

Don  
#402921 Någon som bytt/ersatt hydraulpumpen på en 2020 och kan berätta vad där sitter för en pump , storlek/typ eller vad som passar .

Avatar Fallback

Re: Vi som kör äldre Terri.

Jim_90  
#402935 På min brors 2020 har förra ägaren bytt till 16cc pump. Den är direktdriven från kamaxeln.. 16cc pump är lite i övergräns enligt hans tycke..

Användarvisningsbild

Re: Vi som kör äldre Terri.

800efi  
#453575
1493895194_7872626517.jpg


Hämtade hem denna igår, inkl trpsläp.
Hoppas den kommer fylla sin funktion och vara mig trogen i vått å torrt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).