Traktorer och processorer

hydralik/kran

9 inlägg 3744 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

hydralik/kran

gropholm  
#40247 hej, undrar vad ni har för storlek på pumpar l/min. vad krävs för att kunna köra en mindre kran då menar jag använda vettigt = köra 2-3 funktioner samtidigt . har en 188 med mp, om man kopplar ihop hydral+mp skall man få ut ca 35 l/min är detta tillräckligt eller ska man satsa på större frontpump eller nått.. ps nån som har en takkran liggande? ds


Senast redigerad av gropholm sön 09 nov 2008, 22:59, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40259 Jodå det borde funka, jag körde med Ford 4100 och den klarade kranen på tomgång.

Användarvisningsbild
gropholm  
#40262 På tomgången låter ju acceptabelt! slipper man ju sitta med proppar OCH hörselskydd :D vad tror du den har för l/min ca

   TS
Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40266 http://www.konedata.net/Traktorit/ford2600.htm

32 l/min

Användarvisningsbild
gropholm  
#40267 Bra då kan man släppa byggafrontpumpmedknutkorsienförtrångframvagns funderingarna ! tack för hjälpen!

   TS
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40322 De hänger mer på vilken kran du väljer, hur stort flödesbehov du får.
Vid vilket varvtal får du 35min/liter?

Användarvisningsbild
gropholm  
#40346 mp pump 25,5 + hyd pump 16.4 43 l/min vid 2000 v/m
uppskatnings vis 35 l/min vid 1685
tänkte nån mindre kran 4- 5 m räckvidd med 0,16 grip

   TS
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40442 Kan säkert funka, hur högt tryck blir det?
Dom brukar behöva mellan 160-175 bar.
Om de är för trångt med frontpump finns alltid möjligheten att montera en på kraftuttaget med växellåda om du behöver mera flöde.
Har själv frontpump och de har bytts några gånger, från 36cc till 43cc och nu till 52cc.
Visserligen har kranen oxå bytts men när man blir varm i kläderna så vill man att de ska gå fortare... 8)

Användarvisningsbild
gropholm  
#40755 max tryck är 169 kp/cm2. ligger nog kring 140 kp vid acceptabelt varvtal.
skulle föredra en pump på kraftuttaget men det är en militär mf 188
med enbart drivhjuls beroende kraftuttag + att jag tänkte använda det för drift på vagnen :? får prova med befintlig hydralik tills jag tröttnar :D

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).