tis 09 aug 2016, 02:09#402658
Ja, både 465 och 565an har turbo, så motorn bör vara byggd för det. Tror inte dom har gjort allt för stora ingrepp för att den ska ha turbo.
Tänk på att ska du turboladda en traktor som inte varit det förut, får du börja möta laddet med mer bränsle.
Håller själv på att turbokonvertera. Har en kkk turbo från VW -T5 2.5 liters, så får laddet rätt tidigt vad det verkar än så länge (mindre avgashus) Jag siktar på 4-5 hekto i laddtryck. Vill bara hamna på runt 10-15 hk och 20-40 nm till.
Problemet jag har just nu är wastegateklocka och plats, jag har fått vrida båda turbinhusen för att få plats.
Så turbon sitter baklänges kan man säga, med avgashuset mot fronten.
Som tryck och retur till olja har jag an-slangar och kopplingar ihop med bitar av det gamla oljerören.
Returnippeln fick bli egenbyggd då plats inte fanns för annat.
Returen är dessutom kopplad till oljepåfyllningen där det sitter en sil som renar.
Tänk på att du måste ha en wastegateklocka som är tryckande!
Såhär är det än så länge
1470701371_img_20160712_211048.jpg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Valmet 901/945 Husqvarna550xpg Röjsåg 535fbx 545fxt 535rxt