Öppna kategorin

Bolagsupplysningen

38 inlägg 12431 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bolagsupplysningen

Hema  
#402539 Anledningen till att de fortsätter är att tillräckligt många blir lurade. Det är som all skit i samhället. Alla fulisar försöker göra en Mowitz, går det så går det som snubben sa på länsstyrelsen, när han försökte finta skogsstyrelsen.

Vi har tex reklam för att vi tittar på skiten.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Bolagsupplysningen

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#402557 Jag är lite förvånad över att det är så många som går på detta, det skrivs ju en hel del om fenomenet.
Så de flesta borde ju vara på sin vakt mot dessa mindre seriösa företagarna...

Avatar Fallback

Re: Bolagsupplysningen

jannee  
#402559 Mig förvånar det inte alls. Så här gick det till hos oss förra året.
- Ska jag fylla i detta, sa frugan och skickade över bolagsupplysningen till mig.
Hade jag nu varit lite nonchalant och sagt:
- Varför inte, kanske något man kan ha nytta.
Nu hade jag redan hört talas om det och läste noggrant igenom allt - även det finstilta och då först framgick det vilket lurendrejeri det verkligen var.

Avatar Fallback

Re: Bolagsupplysningen

Rolfnilsson400  
#402570 Returnerade min med så mycket reklam jag lyckades få plats med i svarskuvertet :grin:

Användarvisningsbild

Re: Bolagsupplysningen

Bredsjön  
#402864 Nyheterna på radion talade om just NU och BU idag:

http://t.sr.se/2beQfvP

Där rekommenderades de som åkt dit och skrivit under brevet att bara bestrida fakturan, då ingen hittills hamnat i ett rättsmål och förlorat mot dem.
Så då är ju det bästa att alla skriver under, skickar in och sedan bestrider fakturan när den kommer. Allt för att skapa så mycket onödigt jobb som möjligt för dem :wink:

Avatar Fallback

Re: Bolagsupplysningen

svenssons  
#420979 Nu är de på hugget igen hörde jag precis på Ekonyheterna.

Avatar Fallback

Re: Bolagsupplysningen

bdulf  
#421031 Jag och sambon fick varsitt igår. Skickade svarskuverten tomma och igenklistrade.

Avatar Fallback

Re: Bolagsupplysningen

larsk83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#421034 Ja fick också från dom igår. Rev erbjudandet i småbitar o skickade tillbaks. Så gör ja alltid när ja får liknande reklam och erbjudanden.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).