ATV och UTV i skogen

Bilder Ved/timmer körning med atv

1061 inlägg 422188 visningar 143 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

skogsbonne  
#398174
1467569350_img_1012[2].jpg


Fullt lass :smile:

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

axwell  
#398195
skogsbonne skrev:Fullt lass :smile:


Absolut, fullt lass för en ATV som dragare, 3/4 lass för en minitraktor med mindre än halva nominella motoreffekten. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Hema  
#398197
axwell skrev:
skogsbonne skrev:Fullt lass :smile:


Absolut, fullt lass för en ATV som dragare, 3/4 lass för en minitraktor med mindre än halva nominella motoreffekten. :mrgreen:

Vagnen bör väl inte lastas mer och om vi snackar vägtransporter, kommer ATVn köra 8:or kring en traktor. Allt beroende på situation. :)

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#398208
Hema skrev:
axwell skrev:
skogsbonne skrev:Fullt lass :smile:


Absolut, fullt lass för en ATV som dragare, 3/4 lass för en minitraktor med mindre än halva nominella motoreffekten. :mrgreen:

Vagnen bör väl inte lastas mer och om vi snackar vägtransporter, kommer ATVn köra 8:or kring en traktor. Allt beroende på situation. :)


Heja "Hema" ! Bra att du drar lans för våra maskiner när "axwell" minitraktorar sig :smile:

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

bragmo  
#398211 ser så trevligt ut.
är det drivning på
vagnen?
i västerbotten blir ju mycket snö.jag drog fram vindfällen med en 500 atv
och jag trampade vägarna efter varje snöfall och det gick bra.när jag
fastnade vinch .jag såg fram emot varje dag.

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

svampbob  
#398212 Du måste hålla ut längden på virket för att få fulla lass. Jag försöker ligga mellan 4 och 4,5 i medellängd.

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

weldion  
#401977 Var ut och tog hand om vindfällen nu i veckan med en nyinköpt vagn från Lejab. 4,5 meter i ganska så blöt och omväxlande stenig terräng.
Tur att hela ekipaget får plats på min vagn.

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

husqvarna_med_sthil  
#401980
weldion skrev:Var ut och tog hand om vindfällen nu i veckan med en nyinköpt vagn från Lejab. 4,5 meter i ganska så blöt och omväxlande stenig terräng.
Tur att hela ekipaget får plats på min vagn.


Trevliga bilder !

Vad är det för Yamaha du har, storlek och hur fungerar det ? Står inför köp själv i vinter och har Yamaha i blickfånget.

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

weldion  
#401985
husqvarna_med_sthil skrev:
weldion skrev:Var ut och tog hand om vindfällen nu i veckan med en nyinköpt vagn från Lejab. 4,5 meter i ganska så blöt och omväxlande stenig terräng.
Tur att hela ekipaget får plats på min vagn.


Trevliga bilder !

Vad är det för Yamaha du har, storlek och hur fungerar det ? Står inför köp själv i vinter och har Yamaha i blickfånget.


Det är en 2014 550 Grizzly. Den är nedväxlad 10% med Yamahas variatorkit och det är nästan ett måste om man skall ha fyrhjulingen till något annat än att köra fort med. Har även monterat 26"-hjul som jag har kört i totalt cirka 240 st skruvdubb med 4 mm utstick på. Stor skillnad mot originaldäcken.
Det fungerar bra tycker jag med att köra ut vindfällen. Kör man diffat och med jämn gas så glider det på bra. Nu så är det dock inte så våldsamma höjdkurvor på de skiftena som jag kör på.

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Hema  
#401987 Kul o se att någon kör med lagom lastad vagn. Klart kör man förstagallring kanske det ser annorlunda ut. Nöjd med vagnen?

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

weldion  
#401996
Hema skrev:Kul o se att någon kör med lagom lastad vagn. Klart kör man förstagallring kanske det ser annorlunda ut. Nöjd med vagnen?


Jag valde den vagnen för att den känns som den mest flexibla ute på marknaden. Sedan så har jag en tippboggievagn, plogblad samt röjsågshållare från Lejab och jag är nöjd med alla de sakerna.
Efter en veckas körning med vagnen så är jag nöjd.

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Mangeb  
#402577
1470658600_20160717_183336.jpg
1470658601_20160711_190258.jpg
Lägger in några bilder på "lagom små lass"

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

ryared  
#410447 Hur får man med bilder som man redan tagit med sin tel?
När jag trycker på bildrutan nedan så kommer bara att jag kan ta bild nu och lägga upp? Får inte med bilder som redan är tagna med tel?

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

skogshasse  
#410453
weldion skrev:Var ut och tog hand om vindfällen nu i veckan med en nyinköpt vagn från Lejab. 4,5 meter i ganska så blöt och omväxlande stenig terräng.
Tur att hela ekipaget får plats på min vagn.


är du nöjd med ljusrampen fram kanske du kan ta bild i mörker med den tänd nu när det börjar bli mörkt

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

svampbob  
#410477
DSC_0709.JPG

En ögonblicksbild av en solig dag i skogen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).