Öppna kategorin

Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

33 inlägg 15801 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

Kse  
#401229 Härikring är alla bondgårdar nerlagda sen många år, dom försvann märkligt nog allesammans några år efter EU inträdet.
Jag blir bara glad när man får känna lukten av koskit, ger minnen åter från barndomen.
Men då är man ju å andra sidan en bondläpp. :grin:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

Power Major  
#401233
Kse skrev:Härikring är alla bondgårdar nerlagda sen många år, dom försvann märkligt nog allesammans några år efter EU inträdet.
Jag blir bara glad när man får känna lukten av koskit, ger minnen åter från barndomen.
Men då är man ju å andra sidan en bondläpp. :grin:


Inget fel i det. Här är en till.
Välkommen i klubben!

Användarvisningsbild

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#401247
Kse skrev:Härikring är alla bondgårdar nerlagda sen många år, dom försvann märkligt nog allesammans några år efter EU inträdet.
Jag blir bara glad när man får känna lukten av koskit, ger minnen åter från barndomen.
Men då är man ju å andra sidan en bondläpp. :grin:


Håller egentligen helt med.... Men en del av flytgödslen luktar f*n

Användarvisningsbild

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

svampbob  
#401250 Luktar det nog mycket så luktar det inte alls.

Avatar Fallback

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

tallen100  
#401251 Vanlig gödsel luktar ju inte så farligt, möjligen grisdynga, men surströmming är värst och det äter folk :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

axwell  
#401254
tallen100 skrev:men surströmming är värst och det äter folk :mrgreen:


Folk äter surströmming, även jag, så snart blir det folk av mig också. :lol:

Avatar Fallback

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

tallen100  
#401258 :lol: Man kanske skulle prova :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

jannee  
#401283 Koskit eller grisdynga luktar pengar, de som ingen skit har eller får tycker det luktar illa medan det är tvärtom för bonden :grin:
För övrigt underlättar det avsevärt om man inte har eller har ett väldigt dåligt luktsinne när det gäller surströmming - för gott är det :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#401298 Jo, surströmming smakar klart bättre än det doftar.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

JörgenO  
#401343
Kse skrev:Härikring är alla bondgårdar nerlagda sen många år, dom försvann märkligt nog allesammans några år efter EU inträdet.
Jag blir bara glad när man får känna lukten av koskit, ger minnen åter från barndomen.
Men då är man ju å andra sidan en bondläpp. :grin:


Det är sorgligt, inre Norrland håller på att växa igen och jag har samma känsla, att det började med EU-inträdet.

Användarvisningsbild

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

halvproffs  
#401345 Det är väl med bönder som dom flesta människor. En del tar hänsyn en del struntar i det. Ibland är det fullt med dynga på vägarna till åkrarna och som densamme struntar i att städa efter sig. Likaså efter plöjning, tjockt med lera på vägen, vissa gör ren hjulen så gott det går.
Tycker det är tråkigt när det är skolavslutning i kyrkan och man måste bara sprida den dagen.

Användarvisningsbild

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#401347 Å vanligt folk sprider sin skit lite här och var nu så här i semester tider.

Luktar i och för sig inte. Men kunde ju backat in röven några meter in skogen istället för helt synligt i vägkanten. 😡

Avatar Fallback

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

röjar kalle  
#401360 Det är sånt folk som har problem på ett eller annat .sätt som tar ut sin egen frustation genom att kasta skit på andra.Har man en meningsfull tillvaro och trivs med sig själv så är dylika problem en fis i rymden.Har herrarna möjligtvis kört sopor då träffar många knäppisar med allvarliga problem. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

vetinte  
#401368
Vedmaskin skrev:Å vanligt folk sprider sin skit lite här och var nu så här i semester tider.

"Vanligt folk" !?!?!?
Skilnad på folk o folk ?

Användarvisningsbild

Re: Bonde spred gödsel, blev polisanmäld av grannar

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#401383
vetinte skrev:
Vedmaskin skrev:Å vanligt folk sprider sin skit lite här och var nu så här i semester tider.

"Vanligt folk" !?!?!?
Skilnad på folk o folk ?


Det var Svenssons i största allmänhet som åsyftades. :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar