Verkstan

Filmklipp du rekommenderar

30 inlägg 12091 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Filmklipp du rekommenderar

Hema  
#382703 Inte lite arbetstimmar för att få till denna fina snickarbänk. Minst sagt imponerande.
Bara luta sig tillbaka och njuta av det fina arbetet.




   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Filmklipp du rekommenderar

BM Buster  
#382782 Vore värt en slant bara att få låta handen stryka över bänken. :-BD :-BD :-BD

Användarvisningsbild

Re: Filmklipp du rekommenderar

totte  
#382914 Makalöst arbete! Fullt i klass med de verkliga möbelmästarna från fordom.

Avatar Fallback

Re: Filmklipp du rekommenderar

Hema  
#383794 Här är en som byggde en egen bandvagn, bilder i början med ett litet klipp i slutet. Tycker det ser ut som om han vet vad han gör.

Samt ett klipp när han är ute o kör:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Filmklipp du rekommenderar

totte  
#383903 Mycket imponerande bygge!

Avatar Fallback

Re: Filmklipp du rekommenderar

Hema  
#384278 Blev tipsad om denna på SVTPlay:
DOX: Sockerfilmen
Hur mycket socker äter du egentligen? Filmaren Damon Gameau undersöker det dolda sockret i vår vardagskost genom att äta helt vanlig mat i två månader. Resultatet blir en chock - för både hjärta, hjärna och mage.
Kan ses till lör 20 Augusti.
http://www.svtplay.se/video/6614800/sockerfilmen/sockerfilmen-avsnitt-1

   TS
Avatar Fallback

Re: Filmklipp du rekommenderar

Bröderna byman  
#384280
Hema skrev:Blev tipsad om denna på SVTPlay:
DOX: Sockerfilmen
Hur mycket socker äter du egentligen? Filmaren Damon Gameau undersöker det dolda sockret i vår vardagskost genom att äta helt vanlig mat i två månader. Resultatet blir en chock - för både hjärta, hjärna och mage.
Kan ses till lör 20 Augusti.
http://www.svtplay.se/video/6614800/sockerfilmen/sockerfilmen-avsnitt-1


Såg den för ett tag sedan, och den får en att fundera på vad vi sätter i oss. Har dragit ner på sockret efter att ha sett denna...

Användarvisningsbild

Re: Filmklipp du rekommenderar

Erre  
#401183 Intressant skapelse dom har gjort.



Avatar Fallback

Re: Filmklipp du rekommenderar

jannee  
#401184 Kan inte tänka mig att behovet av en sådan är så stor idag, eftersom det mesta "gruset" är bergskross och i sig väldigt magert, man behöver oftast lite jord från vägkanten för att blanda upp "gruset" med :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Filmklipp du rekommenderar

Göt  
#401188 jag tyckte det såg smart ut, fast det kanske handlar mer om hyvlingen än den här maskinen. Är inte ovanligt att man inte hyvlar ut mot diket utan det blir en kant med gräs och ett "dike" innanför och då är ju den här maskinen lösningen för att få bort tovorna.

Avatar Fallback

Re: Filmklipp du rekommenderar

Hema  
#401196 Funderar på om det inte vore enklare att ha en traktor med tippkärra eller lastbil framför hjullastaren, så skulle man slippa köra ut o dumpa i skogen. Inte alla ställen som ger de förutsättningarna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Filmklipp du rekommenderar

Erre  
#401205
Göt skrev:jag tyckte det såg smart ut, fast det kanske handlar mer om hyvlingen än den här maskinen. Är inte ovanligt att man inte hyvlar ut mot diket utan det blir en kant med gräs och ett "dike" innanför och då är ju den här maskinen lösningen för att få bort tovorna.


Jag har bara sett denna siktskopan tidigare.
4 minuter in i klippet.


Avatar Fallback

Re: Filmklipp du rekommenderar

Hema  
#401206 Ja den skopan verkade enklare.

Denna väghyvel skulle jag vilja ha. :) (ser ut som ett fint bygge)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Filmklipp du rekommenderar

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#401209 Jag vet att man använde ett återvinningssystem på en byaväg här för många årsen, hur det såg ut vet jag inte, men jag vet att vägen blev skit efteråt, verkade som om det kom med för mycket jord i vägen och den blev slabbig och mjuk...

Användarvisningsbild

Re: Filmklipp du rekommenderar

Göt  
#401212 Gamla vägar var byggda på lera, hårda på sommaren lervälling vår och höst

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).