Skördare

Längdmätning kesla aggregat.

54 inlägg 21538 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sv: Längdmätning kesla aggregat.

Deddan  
#400348
Tosca skrev:Ring Dasa direkt, företaget finns fortfarande kvar och har god kompetens även på dessa gamla burkar.


Ok tack. Ska leta reda på företaget och testa.

   TS
Avatar Fallback

Re: Längdmätning kesla aggregat.

skogsintresse  
#400354 Har du lagt in en ny min-max inställning på diametern? Kan kanske orsaka det.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Längdmätning kesla aggregat.

Deddan  
#400390
skogsintresse skrev:Har du lagt in en ny min-max inställning på diametern? Kan kanske orsaka det.


Du kan ha rätt i de @skogsintresse
Jag försökte komma in i menyn för grundinställning av min-max för diametern men då informerade den mig om att jag skulle göra en sk. urnollning för att komma åt den menyn. Letade som en galning men hittar inte något om någon urnollning.

   TS
Avatar Fallback

Re: Längdmätning kesla aggregat.

john85jj  
#400402 Urnollning betyder väl att öppna och stänga aggregatet?

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Avatar Fallback

Re: Längdmätning kesla aggregat.

skogsintresse  
#400403 Prova att öppna agregatet och gör en reset sen tror jag det ska funka och lägga in min o max värde.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Längdmätning kesla aggregat.

Deddan  
#400418
john85jj skrev:Urnollning betyder väl att öppna och stänga aggregatet?

Skickat från min D6603 via Tapatalk

skogsintresse skrev:Prova att öppna agregatet och gör en reset sen tror jag det ska funka och lägga in min o max värde.


Jag ska testa på söndag kväll så fort jag kommer hem. Ska på weekend med familjen till Stockholm först bara[FEARFUL FACE] Tack för tipsen!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Längdmätning kesla aggregat.

Deddan  
#400973 Tack @skogsintresse!! Det funkade och nu går skördaren som en klocka igen tills nästa problem dyker upp[WINKING FACE] Men då vet jag vart jag ska vända mig!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Längdmätning kesla aggregat.

skogsintresse  
#401193 Kul att det funkar igen. Att det blir fel i diameter när inte man har grundvärde hänger ihop men att det också blir knas med kvalitet var jag lite osäker på. Om du har ett minneskort ta en backup på variabler och prislista.

Användarvisningsbild

Re: Längdmätning kesla aggregat.

Deddan  
#401425 Gick så mycke lättare när man visste vad urnollning va. Står inget om de i instruktionsboken på varken maskinen eller datorn. Har ett minneskort som jag ska fixa in de på. Ska bara få hem batteriet till kortet först. Kommer i nästa vecka med snigelposten. Återigen, tack för din hjälp!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).