Virkesmätning och Matrisfub

Mätning av barrmasaved Aspa bruk

38 inlägg 28712 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Mätning av barrmasaved Aspa bruk

DrW  
#400439 Skulle fotodokumetation med synliga vältlappar kunna fungera?

Användarvisningsbild

Re: Mätning av barrmasaved Aspa bruk

Göt  
#400443 Kan man inte begära mätning på plats eller är det nåt som är borta sedan länge.

Användarvisningsbild

Re: Mätning av barrmasaved Aspa bruk

Erre  
#400444 Tror att mäta ute i fält är något man mest använder efter stora stormar. Då virkesflödet är enormt stort.

Iallafall här nere i min region.

Användarvisningsbild

Re: Mätning av barrmasaved Aspa bruk

hemhuggare  
#400447 Eftersom det är köparen i detta fallet Södra som tjänar på det nuvarande systemet och dessutom den enda som har möjlighet att ändra på det så kommer det inte att bli någon ändring tro mig Tyvärr. Det var någon som nämnde sågtimret. Vraktimret följer snällt med in i sågen och blir virke
Enkelt Praktiskt och Billigt

Användarvisningsbild

Re: Mätning av barrmasaved Aspa bruk

Göt  
#400459 Någonstans (säkert i min fantasi) så finns/fanns virkesmätningsföreningar till för att vara helt neutrala är det inte så är det riktigt illa

Användarvisningsbild

Re: Mätning av barrmasaved Aspa bruk

Göt  
#400463 Det är ju skogsstyrelsen som är tillsynsmyndighet och är det fel så måste det gå att överklaga

http://www.skogsstyrelsen.se/Aga-och-br ... ingslagen/

Användarvisningsbild

Re: Mätning av barrmasaved Aspa bruk

hlb  
#400525 Tala med Södras revisorer. Bifoga bilder med mätstickor och opartiska vittnen med leveransanmälan.

Avatar Fallback

Re: Mätning av barrmasaved Aspa bruk

Skogsmuppen  
#400972 Så vitt jag vet så har inte Södra något kollektiv som är med och justerar mätningen. Kanske annorlunda på Aspa?

Vilken vrakorsak hade mätaren satt? Står på mätbeskedet. 5% sätts sällan om mätaren inte klart och tydligt ser vrak.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).