Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2883 inlägg 343379 visningar 137 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

TheJo  
#338406
elis skrev:... Å andra sidan, helt seriöst, LITA Aldrig på sms för viktig kommunikation. ...


Visste att jag hade läst om just detta här på forumet...

I fredags när jag vaknade på eftermiddagen (jobbar natt).
Så hade jag ett oläst SMS, mottaget ca kl.15.

Kortfattat: "Hej! Vill du gå upp på heltid från XXX. Måste ha dit svar senast söndag 12:00"

Vet inte om man ska skratta eller gråta :shock: :???: 😡
Detta är då ett ställe jag har jobbat 5+ år.

Elmia
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

uge  
#338434 Jag kan inte förstå hur man kan tatuera sig, man blir väl inte starkare eller vackrare för det. Cancerrisken ökar och det kan bli svårare att operera om man råkar ut för en olycka, där man är tatuerad.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#338459
uge skrev:Jag kan inte förstå hur man kan tatuera sig, man blir väl inte starkare eller vackrare för det. Cancerrisken ökar och det kan bli svårare att operera om man råkar ut för en olycka, där man är tatuerad.


Då är det väl ändå svårare att förstå varför vissa snusar och/eller röker. För varför stoppa i sig en massa dyra cancerframkallande gifter?
/Niklas

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#338473
Niking skrev:
uge skrev:Jag kan inte förstå hur man kan tatuera sig, man blir väl inte starkare eller vackrare för det. Cancerrisken ökar och det kan bli svårare att operera om man råkar ut för en olycka, där man är tatuerad.


Då är det väl ändå svårare att förstå varför vissa snusar och/eller röker. För varför stoppa i sig en massa dyra cancerframkallande gifter?
/Niklas

För att snus är så gott =P~ =P~

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#338478
tallen100 skrev:
Niking skrev:
uge skrev:Jag kan inte förstå hur man kan tatuera sig, man blir väl inte starkare eller vackrare för det. Cancerrisken ökar och det kan bli svårare att operera om man råkar ut för en olycka, där man är tatuerad.


Då är det väl ändå svårare att förstå varför vissa snusar och/eller röker. För varför stoppa i sig en massa dyra cancerframkallande gifter?
/Niklas

För att snus är så gott =P~ =P~

Det är dagens klokaste observation :grin:
Jag har en drake tatuerad på ena armen, som en hyldning till min mor, mitt fruntimmer och alla andra kvinnor jag mött :lol:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Elfving  
#338486 Snus är dyrt men orsakar_inte_ cancer!

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#338491
Elfving skrev:Snus är dyrt men orsakar_inte_ cancer!

Och frånvaro av snus skapar kris i äktenskapet, enligt min fru :D :D :D
Om jag är lite "grumpy", frågar hon strax: "Saknar du snus, ska jag köra på affären och köpa åt dig?" :grin:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Blivande snickare  
#338495
uge skrev:Jag kan inte förstå hur man kan tatuera sig, man blir väl inte starkare eller vackrare för det. Cancerrisken ökar och det kan bli svårare att operera om man råkar ut för en olycka, där man är tatuerad.

Tatueringar har jag full förståelse för, man vill ha ett minne av nån eller något eller bara en "bild" eller text av nåt man tycker om.
Sen håller jag med om att man inte blir fysikt starkare av en tatuering, mentalt kan den/ dom dock betyda väldigt mycket för en del.
Och visst blir många vackrare med sina tatueringar, inte alla kanske men många! :grin:
Har ett flertal kompisar å riktigt goda vänner som har tatueringar, har ingen själv dock. Ännu :wink:

Tobaks rökning fattar jag inte alls, fastän folk säger att det är gott så tyckte inte det :YMTONGUE:
Snus kan jag inte säga nåt om, har inte provat å har inga planer på det heller! :ugeek:
(Får väl hålla mig till aquavit, eller hur Jens :wink: )

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Erre  
#338498
Blivande snickare skrev:
uge skrev:Jag kan inte förstå hur man kan tatuera sig, man blir väl inte starkare eller vackrare för det. Cancerrisken ökar och det kan bli svårare att operera om man råkar ut för en olycka, där man är tatuerad.

Tatueringar har jag full förståelse för, man vill ha ett minne av nån eller något eller bara en "bild" eller text av nåt man tycker om.
Sen håller jag med om att man inte blir fysikt starkare av en tatuering, mentalt kan den/ dom dock betyda väldigt mycket för en del.
Och visst blir många vackrare med sina tatueringar, inte alla kanske men många! :grin:
Har ett flertal kompisar å riktigt goda vänner som har tatueringar, har ingen själv dock. Ännu :wink:

Tobaks rökning fattar jag inte alls, fastän folk säger att det är gott så tyckte inte det :YMTONGUE:
Snus kan jag inte säga nåt om, har inte provat å har inga planer på det heller! :ugeek:
(Får väl hålla mig till aquavit, eller hur Jens :wink: )


Ta en aquavit och kör upp en näve lös te under läppen! \M/ :grin: :wink:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#400368 Pokemon Go. Jag och sambon har varit iväg på en utflykt idag och hon kan knappt släppa blicken ifrån denna jävla telefon.
Rätt som det är stannar hon och då är det en sån där figur hon måste fånga eller ett gym där hon kan träna sina fångar eller något ställe där hon kan samla på sig andra grejer. Ibland är det inte alltid jag märker att hon stannat och då kan jag ha gått 15 - 20 meter innan jag märker det . Det kan ibland ta uppemot 10 minuter att bara förflytta sig 100 m :surp: .
Och sedan ska vi inte glömma alla dessa människor man får väja för då de går med näsan tryckta intill skärmen

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#400374 Man får försöka se det positivt, när folk håller på med det där så Facebookar dom inte iaf :roll: :mrgreen: .
Kan undra hur dom orkar :shock:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#400376
ananders skrev:Pokemon Go. Jag och sambon har varit iväg på en utflykt idag och hon kan knappt släppa blicken ifrån denna jävla telefon.
Rätt som det är stannar hon och då är det en sån där figur hon måste fånga eller ett gym där hon kan träna sina fångar eller något ställe där hon kan samla på sig andra grejer. Ibland är det inte alltid jag märker att hon stannat och då kan jag ha gått 15 - 20 meter innan jag märker det . Det kan ibland ta uppemot 10 minuter att bara förflytta sig 100 m :surp: .
Och sedan ska vi inte glömma alla dessa människor man får väja för då de går med näsan tryckta intill skärmen

Men då var väl du inte sämre än att du surfade SFO? :)

Nu har jag inte sett det själv, men det låter nästan som boskapsvallning av människor, då de hamnar i något som närmast skulle kunna liknas i ett zombietillstånd. Om detta är en fluga vågar jag inte säga, men det så snabbt blir så populärt har en tendens att falla lika snabbt. Fast just fenomenet att använda den verkliga värlen i mobilspel, har vi nog bara sett försmaken av. "We havn't see nothing yet" tror jag passar bra i detta fenomen.

Men angående att använda mobilen hela tiden, så såg jag ett tips, där man lägger alla mobilen i en hög på restaurangbordet och den som tar i sin mobil innan man har ätit klart (förutom om det ringer), får betala hela notan. :)

Själv stör jag mig på folk som tror att Henrik stavas med d.. Vad i hela välden har de fått det ifrån?

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#400380
Hema skrev:
Själv stör jag mig på folk som tror att Henrik stavas med d.. Vad i hela välden har de fått det ifrån?

Tror nog dom stavade så för längesen, typ 17-1800 tal.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#400384
tallen100 skrev:
Hema skrev:
Själv stör jag mig på folk som tror att Henrik stavas med d.. Vad i hela välden har de fått det ifrån?

Tror nog dom stavade så för längesen, typ 17-1800 tal.

Till de har jag bara en sak o säga, kom med i matchen zombie/vampyr. :)

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#400395
Blivande snickare skrev:Tatueringar har jag full förståelse för, man vill ha ett minne av nån eller något eller bara en "bild" eller text av nåt man tycker om.

Helt klart en smaksak, men att tatuera namn och såna saker tex på sin "stora eviga kärlek" ska man nog vara väldigt försiktig med, saker kan ändras och många önskar nog dom låtit bli.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).