Skördare

Vad händer med Ponsse?

27 inlägg 13264 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad händer med Ponsse?

ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39823 Har hört att dom har sagt upp folk och att dom ev skulle tvingas ställa fabriken ett tag.Stämmer det är det någon som vet :?:



   TS
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39834 Enda som har hörts så är enligt deras websida att dom har genomfört samarbetsförhandligar så att dom kan permittera personal och tjänstemän fram tilloch med mitten maj.
Så vill du bli Ponsse-ägare så är det en bra tidpunkt att förhandla nu,du kan räkna med snabb leveranstid :D

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39902 Hörde idag att de en entreprenör som har bytt sig en Ponsse å de va istortsett direkt leverans :D

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39929 Ja det verkar ju vara dystra tider överallt nu,varslas folk till höger å vänster :( .Vore ju konstigt om inte skogsbranchen blev drabbad åxå.

Köpa en ponsse :?: Alldrig i livet :!: :lol:

   TS
Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39995 joh! nog är det dystra tider , det är varsel på varsel överallt alla kategorier ? och nog tufft för många nu , och en ponnse är nog inte helt utom sikte i mina planeringar ,( skotare /skördare låter jag vara osagt ) :wink:

Användarvisningsbild
Thunborg  
#39998 vi var/ är intresserade av en elefant men säljaren har inte visat så stort entresse, förens nu , har blivit väldigt angelägen om att få sälja en elefant till oss :? Vi får väl se 8)

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40000 tror , nog att det går att pressa priset rätt bra nu , oavsett maskinmärke :lol: ...men jag kan ha fel som vanligt :? , men nog ska man trötta ut dessa säljare i det oändliga :lol: :lol: , och det är ju inte fel att vänta ett tag och se hur läget blir följande veckor efter OBAMAS inträde i världsekonomin :wink:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40001 och att jag skrev någonstans att min nästa maskin blir garanterat gul o svart från fabrik , gäller nog fortfarande , och vad det gäller skördare så är det nog ECO -LOG som är aktuellt . :wink: , och vad det gäller skotare så är just ponnse DUAL högintressant :lol: :lol: ... alltid retar det nån :wink:

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40007 Skulle vara kul att prova en björnskördare dom verkar gå bra,men det skulle nog ta imot att gå tillbaka till fast hytt.

   TS
Användarvisningsbild
Knegarn  
#40035
ÖSA4ever skrev:Skulle vara kul att prova en björnskördare dom verkar gå bra,men det skulle nog ta imot att gå tillbaka till fast hytt.
mm, ponsse svetsa på en kran på vagnen på en skotare i början av 80 talet o sen dess har inget utvecklats i princip! konstigt att dom inte försöker komma ikapp andra märken.

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40059 Är nog lika bra att lägga ner ponsse :P Känner några häs som kört ponsse och gått över till valmet och säger då att nog var ponsse leksaker i jämförelse.

Och så verkar det ju vara så mycket rackel med dom både skördare och skotare, en elephant här i kring har ju ungefär allt gått sönder på under runt 4000 timmar. Pumpar, åkmotorer, lyftcylindrar som går av, datorer som krånglar mm mm.

Användarvisningsbild
Lars-Erik Plåth  
#40080
Valmet 890 skrev:Är nog lika bra att lägga ner ponsse :P Känner några häs som kört ponsse och gått över till valmet och säger då att nog var ponsse leksaker i jämförelse.

Och så verkar det ju vara så mycket rackel med dom både skördare och skotare, en elephant här i kring har ju ungefär allt gått sönder på under runt 4000 timmar. Pumpar, åkmotorer, lyftcylindrar som går av, datorer som krånglar mm mm.


äntligen nån som tycker ponsse är skräp :!:

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40082 verkar vara många som har dåliga erfarenheter av ponsse :o .Är dom verkligen så dåliga :?:

   TS
Användarvisningsbild
Knegarn  
#40087
ÖSA4ever skrev:verkar vara många som har dåliga erfarenheter av ponsse :o .Är dom verkligen så dåliga :?:
nja, många här kör ju med dom. Men en hel del rasar på dom fast dom är nya men det fixas ju ofta på garanti! En granne här har 2 08-or (beaver o wisent) båda dom har väl nya pumpar nu tror jag o en massa annat. Han fråga vad jag har bytt på 901-an hittils o det är bara retuslangen från skopan som lossna vid holken.
Undra om jag borde byta märke fundera han då :)
Jaja, dom producerar en hel del klabbar när dom går iaf. :) Jag klarar inte av en maskin som har kranpelarn mitt i sikten så allt går ju bort förutom valmet och eco-log o ingen har sållt eco-log här tidigare. (nu har en kille börjat faktiskt)

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40103 Eco-log har väl varslat 19 stycken i söderhamn åxå om jag inte är helt felunderrättad.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).