Socialt (mer om oss)

Nu jävlar ska ja ner några kilo...

190 inlägg 68930 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#348597 Jo, kanske beror lite på den fysiska aktiviteten. För att orka träna och återhämta sig tror jag det är bra med kolhydrater.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#348599 Det är så jag hört också. Nu tränar ju inte jag på den nivån i och för sig.

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#398997 Jordbruksbidrag leder till mer övervikt? Kan vara så i USA http://www.lantbruk.com/lantbruk/jordbr ... kaner-feta

Inför sockerskatt och subventionera grönsaker http://www.dn.se/debatt/infor-en-socker ... gronsaker/
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

axwell  
#399013 Socker i större mängder är väl inte direkt hälsosamt men rena hälsokosten jämfört med den processade majsen i form av glukos och fruktos.

Smygs in i alla tänkbara flytande substanser, hela tiden med nya förvillande namn som normalt uppfattas positivt.

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Umea  
#399019 Ett sätt som kan hjälpa till att hålla vikten i schack är att till frukost äta :

Fil / yoghurt helst osötad med havregryn som flingor.

Ha en Fin sommar !

Bästa hälsningar från Umeå

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Tosca  
#399025
Umea skrev:Ett sätt som kan hjälpa till att hålla vikten i schack är att till frukost äta :

Fil / yoghurt helst osötad med havregryn som flingor.

Ha en Fin sommar !

Bästa hälsningar från Umeå

Lägg till lite blåbär direkt från frysen, lite nötter och mandel och russin så blir smakupplevelsen upplyftande.

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#399029
Tosca skrev:
Umea skrev:Ett sätt som kan hjälpa till att hålla vikten i schack är att till frukost äta :

Fil / yoghurt helst osötad med havregryn som flingor.

Ha en Fin sommar !

Bästa hälsningar från Umeå

Lägg till lite blåbär direkt från frysen, lite nötter och mandel och russin så blir smakupplevelsen upplyftande.


Även osötad fil/yougurt innehåller ju ca 5% mjölksocker. Det är ju inte för inte som mjölk kallas för naturens energidryck... Russin är ju rätt sött det också, vilket f.ö. gör det väldigt gott. (Jo söta livsmedel är ju ofta väldigt goda, då hjärnan kräver mycket energi). Sedan innehåller ju spannmålsprodukter typ havregryn en hel del kolhydrater, som lätt spjälkas ner till just socker...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

svampbob  
#399034 På den tiden som jag jobbade lite hårdare så kunde det hända att jag fick i mig en dryg liter fil/yoghurt till frukost och till det ett rejält lass med mysli.
Jag var i skogen och röjde igår i värmen så första frukost blev vid ett i natt andra vid fem och tredje kl nio och som tur var så var det lunch vid elva. Just nu känner jag mig lagom mätt :grin:

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#399036 Jobbar man fysiskt hårt dag ut och dag in, så går det bra att äta mycket socker. Värre är det när man sitter stilla på kontor, framför dator/tv och käkar lika mycket. Då växer man lätt på fel ledd.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Asmundtorp  
#399096 Jag kör med herbalife , snabbt o smidigt o lite kalorier

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

JensSkoog  
#399104 Livet som pensionär med lite fysisk arbete varje dag, gör att jag nu ser 97-talet varje dag, och
det är ner från drygt 115 :wink:
Äter bra och ofta, men holler mig undan socker och sockerdrycka.

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

machonisti  
#412866 Kanske...
Har sedan mitten av augusti reducerat mig från 107 kg till 98 kg nu i morse.
Skar ned till noll öl i augusti (fester är undantag).
Boven verkar inte vara drickat i sig utan mängden nattmackor som följer den uppluckrade karaktären.

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Torbjörn Johnsen  
#412868 Motorsågsjobbet på Gallringsdagarna var en riktig hit när det gäller välbefinnande. Det försvann flera "sommarkilon" på några veckor med fysiskt arbete. Värmen kanske bidrog ytterligare men det är ju i princip som att spendera heldagar på gym (och det är inget som jag har varken lust eller ork till). Nu efter Gallringsdagarna har jag nästan fått "motorsågsabstinens":-)

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

machonisti  
#412874 Med extra tilltugg fixar jag lätt tillbaks viktras orsakade av motorsåg.
För mig gäller ett betydligt långsiktigare förhållningssätt, har jag nu kommit fram till.

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Tosca  
#412878 I detta fall innebär nog långsiktigt varaktigt, du är nog något på spåren tror jag.
Det är svårt i affären, men jag har börjat köpa mörk choklad om jag är godissugen, å i värsta fall glass om suget är värre. Å sen har jag börjat bli besviken på "vanligt" godis, konstig eftersmak och ibland en obehagskänsla i magen efteråt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).