Arbetskläder för skogen

Tips på huggarbyxor

125 inlägg 57209 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tips på huggarbyxor

volvo_per  
#398947 Dags att köpa hya huggar byxor. Har idag husqvarnas technical extreme. Har varit sköna men kanske lite väl kort livslängd.
Vilka är egentligen skönast och bäst. Tycker inte dom får vara för varma.
Har tittat på dom dyraste sorterna och vill höra era åsikter om bla husqvarna,stihl eller pfanner?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Tips på huggarbyxor

svampbob  
#398965 Jag går själv i samma funderingar. Det kommer en lättare uppdatering av tecnical extreme i höst. Ev att jag kör på det annars provar jag kanske Stihls kläder.

Avatar Fallback

Re: Tips på huggarbyxor

volvo_per  
#398976 Okej undra vad dom ämdrar och när? :S kanske kan hålla sig tills dess fast mina börjar bli bra trasiga i tyget på låren.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tips på huggarbyxor

bm555  
#437640 Jag skulle behöva få tips på ett par bra huggarbyxor. Jag vill ha ventilations dragkedjor på baksidan låren. Jag har haft stihl comfort skyddsbyxa. Har nu stihl advance x-flex skyddsbyxa som börjar bli slitna. Båda byxorna har varit bra. Har funderat på att prova husqvarna byxor.

Avatar Fallback

Re: Tips på huggarbyxor

volvo_per  
#437650 Jag köpte stihl xfit. Funkar bra än så länge. Får faktiskt erkänna att stihls kläder gjort ett riktigt lyft.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tips på huggarbyxor

anersimyra  
#437651 Brallorna från Engelbert & Strauss är riktigt bra, om än åt det varma hållet. Svalast, billigast och riktigt hållbara är annars Oregon Waipua från Jula.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Tips på huggarbyxor

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#437661 Köpte Stihls X-fit, men de slets för fort. E & S byxor som ovan nämnts är rejälare yttertyg och nästan lika smidiga. Och halva priset.

Användarvisningsbild

Re: Tips på huggarbyxor

Sågomanen  
#437662 Jag kör Oregon Waipua, riktigt sköna, lätta och snygga, inget fel på priset heller :P

Rekommenderas!

Användarvisningsbild

Re: Tips på huggarbyxor

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#437727 Jag kör oxå med Oregon Waipuoa, är helnöjd.

Magnus M

Användarvisningsbild

Re: Tips på huggarbyxor

Sten FN  
#437733
bm555 skrev:Jag skulle behöva få tips på ett par bra huggarbyxor. Jag vill ha ventilations dragkedjor på baksidan låren. Jag har haft stihl comfort skyddsbyxa. Har nu stihl advance x-flex skyddsbyxa som börjar bli slitna. Båda byxorna har varit bra. Har funderat på att prova husqvarna byxor.



Jeg kjøpte ny bukse i fjor, ville også ha med lufting. Prøvde Husqvarna Technical Extreme, som jeg syntes ble for stor og tung, samt Stihl X-fit som jeg syntes var for trang/ettersittende. Valget falt til slutt på Stihl sin nye Advance X-treem, som ble en mellomting mellom de 2 andre i passform. Har brukt den i 1/2 år nå og er godt fornøyd. Ulempen er at den er dyr. Man får jo 4 stk. Oregon Waipua på Jula for samme pris.

Ellers for disse buksene fra Pfanner mye skryt i Norge.

1486992060_550_at.jpg

Avatar Fallback

Re: Tips på huggarbyxor

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#437743 Den klart beste buksa eg har prøvd til no er phanner, trur mi heiter gladiator ett eller anna men kan sjekka. Brukar ho kvar dag er kjempebra

Användarvisningsbild

Re: Tips på huggarbyxor

anersimyra  
#437746 Jaha.. :cry: i dag sprack mina byxor från E&S i röven, och jag menar verkligen hela jävla röven.. :cry: :oops:

Avatar Fallback

Re: Tips på huggarbyxor

axwell  
#437769
anersimyra skrev:Jaha.. :cry: i dag sprack mina byxor från E&S i röven, och jag menar verkligen hela jävla röven.. :cry: :oops:


Dags att banta :!: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Tips på huggarbyxor

svampbob  
#437793
can skrev:Den klart beste buksa eg har prøvd til no er phanner, trur mi heiter gladiator ett eller anna men kan sjekka. Brukar ho kvar dag er kjempebra


Ja visst är Pfanners byxor bra. Jag köpte ett par i höstas och har redan börjat se att dom är lite slitna men två säsonger räcker dom nog.

Användarvisningsbild

Oregon Yukon & Waipoua I & II

traktorz  
#437802 Har haft gamla och tunga sågskyddsbyxor från Jonsered och Blåkläder, men favoriten idag är Oregon Waipoua, sommar som vinter. Ser att den nu kommit i en uppgraderad variant, Oregon Waipoua II. Har även en Oregon Yukon, den billigare varianten utan kevlarförstärkningarna. Alla med samma fina luftiga stretchtyg.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).