Skördare

Rottne H8 (video)

19 inlägg 16789 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Rottne H8 (video)

Ole P. S.  
#398799 Takk for tips, jeg har fått samme inntrykket selv og bruker mest manuelt ute i terrenget.

Er det mulig å justere hastigheten for løft og senk av hele maskinen når man trykker nivelering og heis-knapp samtidig.

Synes den går alt for fort både opp og ned. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Rottne H8 (video)

Fredrik Reuter  
#398881 Hej,
Samma här, jag använde aldrig autofunktionen, den verkar inte hänga med i svängarna.
Fast oavsett läge så pendlar ju H8:an lite automatiskt ändå, men det är här man får hjälpa till manuellt i värre terräng.

Är det Dasa4 du har Ole? Det kanske är samma, men höjning och sänkning av bakdelen tror jag inte går att justera, den är väl i princip en on/off funktion medans främre nivelleringen har proportionalstyrt.

Du kan ju börja med bakdelen bara och smyga upp framdelen, det kan nog kännas bättre.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne H8 (video)

Ole P. S.  
#398907 Tusen takk for gode tips!

Jeg har Dasa5. Men jeg fant fort ut at det beste var å gjøre som du nevnte, Fredrik. Så det fungerte fint.

Hvordan gjør dere i utfor og motbakker med maskin? Tilter dere bakdelen opp i motbakker og motsatt i utforbakkene?

Användarvisningsbild

Re: Rottne H8 (video)

bodaedet  
#398920 Det bästa är att ha den som om den vore stel. När jag stannar och arbetar brukar jag ställa den rakt för bekvämligheten. Sänker du bakänden i utförsbacke ökar risken för att tappa greppet, med fula märken i underbyxorna som följd.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).