Skördare

Komatsu 951

29 inlägg 32757 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Komatsu 951

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294978 Skillnad mellan minsta och största är 6.8 ton. Att det finns 4 st inom detta område låter konstigt. Kan det bero på vad olika marknader kräver? Ingen av dom stora JD, Komatsu, Ponsse gör några skördare för gallring längre. Då tänker jag på storlekar som Valmet 701 och lillebror (ÖSA). Där får Rottne och Sampo härja fritt.

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Jonte86  
#295049 Tycker också dom kunde ha lite mera spridning på maskinernas storlek. En gallringsmaskin, en allroundmaskin, och en slutavverkningsskördare.

Typ 711, 911, 951.

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Fredrik Reuter  
#295751 Idag lanseras den nya skördarserien på riktigt av Komatsu.
En nya video har släppts på morgonen, om du vill kan du se den direkt i bannern här uppe till höger.

Lite bilder från Komatsu.

Mer info kommer under dagen.

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Skogsfrost  
#295754 Kolla in Komatsus youtube kanal. Det har kommit flera nya filmer på skördarna! :mrgreen:

https://www.youtube.com/channel/UCg90eF ... DS8wMWiy6g

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Fredrik Reuter  
#295759 Hej,
Vi gör så här så kan vi kolla direkt:

Komatsu 951



Komatsu 931



Komatsu 911



Komatsu 901


Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Skogsfrost  
#295761 Bra ide. Då kan man kolla på alla fyra samtidigt! :D

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Fredrik Reuter  
#295771 Javisst, dubbel stereo! :wink:

Det har ju kommit lite nya skogsmaskiner den senaste tiden och jag lade precis upp Komatsu 951 ihop med Rottne H21D och John Deere 1470E IT4 på http://www.skogsmaskinerna.se/skordare

Där ska det nu gå att jämföra tekniska data på dessa giganter.

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Fredrik Reuter  
#295772 Missade ju att Komatsu nu också lagt in de nya skördarna på sin sajt. Här är 951:an

http://www.komatsuforest.se/default.asp ... otID=10868

Användarvisningsbild

Sv: Komatsu 951

Fredrik Reuter  
#397491 Hej,
Äntligen efter en del hinder så fick jag upp ett klipp när en 951:a jobbar i lite grövre skog. Hoppas ni gillar det!



Länk till vår äldre rapport om maskinen: [MA] Komatsu 951, rapport från visning

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

skogsjan695xl  
#397492 Vad tyckte Daniel om rött?

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Fredrik Reuter  
#397494 Det är nog hemligstämplat, jag fick inte ur honom så mycket. :wink:
Men med tanke på att han bara kört några timmar när filmen spelas in så borde han nog inte vara missnöjd, i alla fall inte på sig själv. Det är inte lätt att byta maskin bara sådär och det går ju inte så dåligt.

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

skogsjan695xl  
#397524 Vi vet ju hur maskinparken ser ut nu så lite skeptisk kan jag tänka mig han var iaf.

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

svampbob  
#397529 Vi hade en 951 hemma på gården för ett par veckor sedan och enligt piloten så hade det varit extremt mycket rappel med en i övrigt bra maskin.

Avatar Fallback

Re: Komatsu 951

Blivande snickare  
#397556 Snygg film Fredrik! :-BD Å cool musik! \M/
Verkar va bra drag i aggregatet, speciellt om han är ovan med maskin å inte kan använda det fullt ut än.
En grej slog mig bara, vid cirka 5.20 i klippet när kap filmas. Sågar den verkligen med lite vinkel på svärdet eller är det bara ögat som luras?
Eller är det gravitationen som gör det? :???:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).