Skotare

Rottne Blondin

36 inlägg 47501 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Rottne Blondin

molnia  
#294451 en fundering; de rottne blondin som har tiltbart torn, hur styrs tilten av tornet?
är det på samma ventil som utskjutet?
vilken rörelse går först då? tornet eller utskjutet, eftersom oljan går den lättaste vägen..?

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Rottne Blondin

Stante  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294457 Tilten styrs av en fotmanövrerad ventil.

Användarvisningsbild

Re: Rottne Blondin

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294478 Jag har inget utskjut och tornet styrs av pedal eller spak som är sammankopplade

Användarvisningsbild

Re: Rottne Blondin

Torbjörn Johnsen  
#396809 Någon som behöver en rejält begagnad Rottne Blondin? Det finns ett exemplar ute till försäljning här:
http://www.klaravik.se/auction/product/ ... ondin-750/

De verkar fortfarande vara attraktiva och försvinner snabbt. Enligt Rottne har de fortfarande många reservdelar till de gamla maskinerna i lager!

Avatar Fallback

Re: Rottne Blondin

bgl  
#396821 Om hydrauldrivna winschen på taket fungerar är ju bara den värd en bra slant!

Avatar Fallback

Re: Rottne Blondin

Tosca  
#396873 Fast vikterna stämmer inte riktigt, de gäller för traktorn enbart.
När den registrerades så var det bara traktordelen som registrerades, kärran räknades som just kärra.
Totalvikten 9,3 ton som anges i regbeviset är troligtvis vad den väger tom utan last, sen får den lasta 8,5 ton.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).