Skotare

volvo bm 971

5 inlägg 9355 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

volvo bm 971

oskar  
#39650 hejsan funderar på att skaffa en äldre skotare. har hittat en 971 a för 65 tkr hos en handlare. är det dyrt elller rätt pris? har denna modell svagheter eller tuffar den bara på? hur funkar det att väg köra den?'
tacksamm för svar.....



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39655 Slitvargar,men jag vill minnas att det var 971 eller 969 som kunde få en spricka i framramen framför batterilådorna,man måste lossa batterierna och putsa för att kunna se ev. spricka men som sagt vilken av dom minns jag inte men kanske nån annan har bättre minne? 8)

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#39662 Är nog bland dom sämsta att skruva med om de händer något. Allt sitter så dumt till under hytten.....Finns 2 st till salu i mora om du är intresserad....

Avatar Fallback

Re: volvo bm 971

mareka  
#197958 Hej, köpte du nå'n? Hur funkar den i så fall? 971 är väl större än 969? Är ev. intresserad av någon men vill inte ha bredare än 2,5m. Har en Kockum 836 nu med pajad drivaxel o det verkar nästan omöjligt att få tag på någon sådan............

Användarvisningsbild

Re: volvo bm 971

Vardon  
#381942 Bumpar en gammal tråd om 971, till er som har så verkar det gå en del prylar till 971 på nätauktion (delarna verkar bo utanför Hudiksvall)

Takbåge, stol, div axlar och knutar, hyraulgrejer och så.

http://tovek.se/auktioner/maskinborsen- ... 1326#lista

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).