Öppna kategorin

"ÄKTA" mördarsnigel

7 inlägg 4398 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

"ÄKTA" mördarsnigel

hasse_as  
#396546 Såg denna snigel som har tagit ett fast bett i strupen på denna lilla näbbmus :surp:
[img][img]



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: "ÄKTA" mördarsnigel

Blivande snickare  
#396553 Nog tog du väl livet av den? :surp:

Användarvisningsbild

Re: "ÄKTA" mördarsnigel

Fredrik Reuter  
#396554 Ja, den gjorde skäl för namnet eller vad man ska säga.
Lite kul, vi hade en herrelös katt här i helgen som inte var jättefräsch. Vi visste inte vad vi skulle göra förutom att man inte ska mata dem (vi ringde någon form av djurskydd också). Men vi tyckte den var illa däran och satte ut lite mat (kött) i skogen på en skål. Katten åt kanske hälften, resten fick ligga kvar. I morse var det tomt, förutom att tallriken var fullsmetad i slajm, jag gissar från mördarsniglar. De hade kalasat i sig alltihop...

Nu blev detta en lång utvinkling som inte hade med dina bilder att göra hasse, men tydligen gillar de alltså kött!

Avatar Fallback

Re: "ÄKTA" mördarsnigel

hasse_as  
#396567 Det var nog någon katt som dödade musen, de gillar ju inte att äta näbbmus.

   TS
Användarvisningsbild

Re: "ÄKTA" mördarsnigel

Fredrik Reuter  
#396569 Ja, jag gissar också på att de är asätare, typ.
Känns lite Darwins lag annars, om inte musen skulle hinna undan snigeln alltså...

Avatar Fallback

Re: Sv: "ÄKTA" mördarsnigel

Blivande snickare  
#396572
hasse_as skrev:Det var nog någon katt som dödade musen, de gillar ju inte att äta näbbmus.

Jo, fattade nog det! :lol:
Men frågan kvarstår, lät du den "gå"?

Användarvisningsbild

Re: "ÄKTA" mördarsnigel

JensSkoog  
#397233 Det är inte "mördarsnigelen" som mördar, den bara äter åtel, hundskit och andra delikatessen, men i går såg jag en leopardsnigel som gick på en "mördarsnigel" och bet den så den sprack. Tyvärr hade jag inte kamera med :x

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar