Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hyggesplog

38 inlägg 22429 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hyggesplog

Sunilorblede  
#396001 Hos youtubeanvändaren "topiax" fanns ju mycket klipp. Här ett lite, i tid, mer närliggande projekt med lite mer "tuta och kör" stuk




Minst sagt stor störning av marken...

Avatar Fallback

Re: Hyggesplog

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#645445 Va diesel det lär ha gått åt :surp:

Avatar Fallback

Re: Hyggesplog

bgl  
#645683
1590058319_20200521_100446.jpg
Bild från ett färskt hygge invid allmän landsväg i Gagnef kommun.
Svårt att återge i bild men på plats liknar det en "hederlig" gammal hyggesplöjning.
Kommentarer?
Senast redigerad av bgl fre 22 maj 2020, 06:02, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Hyggesplog

Axl  
#645764 Vilken idioti. Det där hygget hade man ju knappt behövt markbereda. Ser ut som någon som testat hur djupt harven gick att ställa. @kse hade en bild på hur han kört på motsvarande mark någon gång, såg inte riktigt ut sådär...

Användarvisningsbild

Re: Hyggesplog

Davvi  
#645772 Har några områden nära mig som förmodligen är plöjda med liknande metoder en gång i tiden.
Man kan bli miljöaktivist för mindre...

Avatar Fallback

Re: Hyggesplog

bgl  
#645778 Jag har rättat lägesbeskrivningen till markberedningsbilden.
Ligger i Gagnefs kommun!

Användarvisningsbild

Re: Hyggesplog

Kse  
#645821 Ja det där var inget vidare snyggt hygge.
Man hade förmodligen fått sparken direkt om det såg ut sådär när man körde åt Sveaskog.

Chauffören som haft lite otur när han tänkt.

Avatar Fallback

Re: Hyggesplog

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#645841 Har haft liknande på eget hygge. Skiftgång med stressade förare i ett företag med stor pesonalomsättning. Ideliga flyttar och han som kom till mitt hygge mitt i natten hade ingen aning om hur han skulle ställa om aggregatet. Men efter något år läker det och det växer bra.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).