Skotare

810E

32 inlägg 9701 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

810E

dag-man  
#39481 Nån som vet när den kommer, hur den ser ut m.m?



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Hälsingefuran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39512 Elmia i sommar ska samtliga e-modeller visas och vara klar för leverans, återstår och se om det blir så.

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39516 Dom är ju lite efter i tidtabellen men till Elmia ska åtminstone prototyperna visas,seriemaskinerna tror jag nog dröjer till senhösten/årsskiftet.
Personligen tror jag att den nya 1010E kommer att ta kunder från 810 pga att snurrhytten höjer vikten med ca 800-1000kg och då är 1010 med dom nya 24"däcken ett bättre alternativ 8)

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39521 kommer 1010e till sverige åxå?För har väl den bara funnits i finnland å några andra länder :roll:

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39529 Tja det frågade jag inte :oops: men dom är ju galna på Deere Se annars för den där kommer att bli intressant som liten skotare :D

Användarvisningsbild
GremoNiclas  
#39560 Finns 1010 med 8 hjul? Bara sett den med 6 hjul på bilder. 8 hjul är ett måste, fattar inte att folk kan köra med 6 hjul på skotare.

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39563 Den 1010 vi diskuterar är nya E-modellen liknande 1510E,alltså snurrhytt osv men den får dom nya 24" däcken som 1170E,gamla 1010 lär nog försvinna 8)
Jo den lär nog bli 8-hjulig

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40618 De ska ju gå att få en annan växellåda som tillval till E-modellerna,en "Vario Speed" så man ska kunna växla under gång. :D
Nån som har nån aning hur det är gjort :?:

Avatar Fallback
Rickard Eklund  
#40642 Dom kanske ha gått tillbaka till remdrift me variator så de bara e å gas när de ska bär å lite mer. :lol:

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40650 Vario speed? Har dom köpt in den lådan av Fendt då. Finns de inte nåt som heter så på dem? :D

Användarvisningsbild
Skog  
#40654 De kunde ju ta å börja med de viktigaste på 810:an, att skaffa en kran som orkar lyfta mer än tomma gripen 😡
Nä tacka vet jag en Ponsse kran.

Användarvisningsbild
Thunborg  
#40691
Skog skrev:De kunde ju ta å börja med de viktigaste på 810:an, att skaffa en kran som orkar lyfta mer än tomma gripen 😡
Nä tacka vet jag en Ponsse kran.
Det var någ ni som hade för stor grip på 810:an :shock:

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40692 Den har väl fått i sig nåt ponsse virus misstänker jag. Så fort skog sätter sig i en grön så blir det ju nå knas! :D

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40693
Skog skrev:De kunde ju ta å börja med de viktigaste på 810:an, att skaffa en kran som orkar lyfta mer än tomma gripen 😡
Nä tacka vet jag en Ponsse kran.


Som på elefanten då som nästan orkar med en 35as grip :P

Användarvisningsbild
Skog  
#40695 Ja sist jag körde Elepfant orkade den då med en Hsp 0.40 med timmer ivarje fall, men kan nog hända att både Cranab & JD kran i samma storlek har lite mera i lyftstyrka, men de är väll 1 m kortare med.

Jo då Thunborg, nästa storlek neråt på grip blir väll å knycka "farmors" sockertång i sockerskålen :lol:
Nä maskinjäv........ 810:an går väl annars skapligt på rätt körning.
Men de är då stenålder att ha kran på maskindelen, tycker jag :)

Sen har Engstrand helt rätt, brukar bli mycket knas när jag ska köra de där gröna :shock: :shock:
Senast redigerad av Skog fre 14 nov 2008, 19:16, redigerad totalt 1 gång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).