Skotare

Skotare för stenig mark

5 inlägg 4385 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skotare för stenig mark

barkspaden  
#395313 Funderar på en äldre skotare för stenig mark för att gå i gallring. Var först inne på en Bison 6000x. Men det är för långt att driva så jag vill få med mig mer i varje sväng. Har kikat på Teg och Hemek, hur är dom när det är stenigt. Väldigt tätt mellan stenarna och vissa är kanske 1m. Med hjulingen går det att slingra sig imellan. Nya maskiner går galant fram, men vill ha en enkel driftsäker mindre maskin så det inte blir så stora stickvägar



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Skotare för stenig mark

mrvimek  
#395338 Måste vara en 8x8 annars så är de lättare att slå runt

Användarvisningsbild

Re: Skotare för stenig mark

barkspaden  
#395353 Hemsk och Tegarn har 8 hjul, men är det får dålig sving att dom riskerar välta ändå? Tycker dom andra 8- hjulingarna ser så grymt stora ut och mycket teknik som ska jävlas.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skotare för stenig mark

axwell  
#395366 Kan det här vara nå´t, lite bättre än Bison 10000 på det mesta men inte allt.
Mer allsidig än Bison-maskinerna, lika dyr som 10000-modellen.
Bredare, enl. "Skogsägaren" 160 cm, markfrigång 45 cm, kranlängd 3.8 meter, lastkapacitet 3 ton, egenvikt 1.9 ton.

Tycker det ser bra ut men vet inte mer än det som skrivs i "Skogägaren" nr 4, plus deras egen video.
Tillverkas i Uppland enl uppgift.

http://www.mactrac.se/teknisk-info/


Avatar Fallback

Re: Skotare för stenig mark

mrvimek  
#395409 Alstor :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).