Skördare

Logmer i kk

6 inlägg 3995 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Logmer i kk

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394124 Finska Logmer som tillverkar skördarkranar bla till Nokka har gått i konkurs. Logmer är kända för sina starka parallellförda kranar för främst skördare. Nu verkar konkursförvaltaren auktionera ut det som finns kvar i det nedlagda bolaget.
http://www.logmer.com/?content=Etusivu
Grejer bjuds ut på http://www.lainvoima.com



   TS
Användarvisningsbild

Re: Logmer i kk

Fredrik Reuter  
#394126 Oj!
Vad trist, det är aldrig kul när företag går i konkurs.

Men det borde vara många som drabbas av detta, ingen rekonstruktion eller något?
Nisula har väl haft Logmer på sin N5? Och hur är det Profi? Eller är det bara att de har haft liknande konstruktion (som RK50 på Rottne H8)?
Och här i Sverige blir det kranbyte för T-bear prototypen också då.

Vet du mer om detta Simba?

Avatar Fallback

Re: Logmer i kk

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394136 Nä,verkar som dom kämpat en längre tid,har figurerat på en del protestlistor,hade bla 40000 euro obetalt till skatteverket för ett år sen osv...

   TS
Avatar Fallback

Re: Logmer i kk

Ådii  
#394200 Fundera just hur det blir för Nisula nu, dom har ju som Fredrik skrev Logmers kranar. Men kanske det blir Meseras kranar istället eller så börjar dom kanske svetsa ihop dem själva?

Användarvisningsbild

Re: Logmer i kk

skogsjan695xl  
#394221 Eller mowi.

Användarvisningsbild

Re: Logmer i kk

Fredrik Reuter  
#395251 Under mitt korta besök på karlskogamässan i helgen så såg jag som hastigast en ProfiPro 50. Denna hade också Logmer kran, kollade på deras sajt och den går tydligen att få med Keslakran också, men hur som så är det tråkigt med Logmers KK, det är fina skördarkranar!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).