Traktorn i skogen

Koppla Mowi huggarvagn till Valmet 6400

19 inlägg 15648 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Koppla Mowi huggarvagn till Valmet 6400

Erre  
#395142 Vi har fullt uppskruvat på reglagen vid snabbkopplingarna.
Både till kran och vagnsstyrningen.
Vi har en Ford 6710. Ser precis likadant ut.
Vår spak stannar inte i aktiverat läge alltid. Vi löste det med en plåtbit som spärr.
Hittar ingen bild just nu men kan fota om det börjar krångla för dig.

Och det är mycket riktigt flytläge du kommer till med spaken i läget längst fram.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Koppla Mowi huggarvagn till Valmet 6400

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#395143 Ok, bra bra! :grin:
Vad blir skillnaden om man flyttar ner kopplingen till det undre uttaget? Är det bara att man får dra spaken bakåt eller finns det någon mer som skiljer mellan uttagen än flytläget på det övre? Tänkte om det t.ex belastade pumparna olika.

Användarvisningsbild

Re: Koppla Mowi huggarvagn till Valmet 6400

Aqualize  
#395202 Flytläge gör så att olja fritt kan gå mellan anslutningarna. Det är per definition dubbelverkande hydraulfunktioner som man avser så det är inte så att du har "flytläget på den övre". Koppla på den du tycker är bäst. Om du ändå behöver spärra spaken framöver (som för Erre) kanske det är enklast att dra den bakåt och fästa i ett snöre.

Användarvisningsbild

Re: Koppla Mowi huggarvagn till Valmet 6400

Erre  
#395210 Så här har vi kopplat.
Har för mig att jag läst att hydraukspakarna ska återgå till mittläget när kolven gått i ändläge. Så när tryckstöt uppstår återgår spaken. På huggarvagnen blir det när man gör någon häftig rörelse. Därav plåtbiten.

1465318263_dsc_1360.jpg


1465318258_dsc_1361.jpg


1465318251_dsc_1362.jpg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).