Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Pewag Bluetrack

8 inlägg 7561 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Pewag Bluetrack

Fredrik Reuter  
#330505 Bluetrack är en ny produktserie band från Pewag avsedda för större skogsmaskiner. Pewag har ju tidigare nästan uteslutande varit kända för sina kedjor till skördare och skotare men satsar nu alltså också på band genom Bluetrack.

Bluetrack kommer initialt i tre varianter,

Pewag Bluetrack Perfekt är högst troligt ett band med smalare platta som gör bandet mer aggressivt och lämpat för brant och stenig terräng.

Pewag Bluetrack Duro är standardbandet med "normalbreda" plattor. Motsvarigheten är troligtvis ex Olofsfors ECO-track.

Pewag Bluetrack Flow är troligtvis med extra breda plattor som gör det skonsamt och med bättre bärighet än ovanstående. Motsvarigheten hos ex Olofsfors är troligtvis Baltic bandet.

Tyvärr verkar inte Pewag fått ut någon mer information om Bluetrack mer än i deras pressmeddelande som du hittar här nedan. Hittar du mer information och kanske bilder på de olika banden så lägg gärna upp dem i tråden.

http://www.mynewsdesk.com/se/pewag/pres ... en-1162811



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Pewag Bluetrack

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#331851 En kompis till mig kör med banden på bilden i ett test från Pewag, än så länge är han mer än nöjd med dem.

Bifogar en bild efter ett par timmar körda med dem.

Bild

Avatar Fallback

Re: Pewag Bluetrack

Blivande snickare  
#331855 Ett par timmar??
Färgen verkar inte så stark i sånafall :P

Avatar Fallback

Re: Pewag Bluetrack

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#331865 Jajaja lite mer än några timmar då :P Snarare ett par veckor kanske :P

Avatar Fallback

Re: Pewag Bluetrack

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#331914 Färgen sitter väl knappt ett lass....

Avatar Fallback

Re: Pewag Bluetrack

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394642 Pewagbluetrack.com
Är det nån som kör med dom och har ett utlåtande?

Användarvisningsbild

Re: Pewag Bluetrack

Fredrik Reuter  
#394643 Hej,
Ja, @kjugekarlsson kan ha lite mer info, det vore spännande att höra lite om dem!

   TS
Avatar Fallback

Re: Sv: Pewag Bluetrack

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394646 Japp, dessa kör jag med och har gjort i 1000 timmar ungefär. Har inget att klaga på ännu mer än att jag skulle vilja haft extra breda.

Dom ligger bra på hjulen och dom drar bra i alla marktyper tack vare dubbla broddar på varje platta.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).