Jakt och Fiske

Dags att lämna fiskestugan med sjöbod och båthus efter 21 år

9 inlägg 5437 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dags att lämna fiskestugan med sjöbod och båthus efter 21 år

rokon  
#394551 Nu efter 21 år med fiskestuga med sjöbod och båthus längst ut på havet på en ö som heter Prästgrundet vid Hälsingekusten så är den nu utlagd till försäljning, allt för att skogen i Norrbotten skall få mera tid.
Nu är det nya planer som har fått fäste efter år av förberedelser, lagom till den kommande 65-års dagen. Från ett paradis till ett annat paradis i Norrbotten.
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus- ... 18-9315956 Här kan man fiska med nät
Som lite extra kuriosa så var det i min stuga Ingrid Bergman tillbringade ovädersnatten i filmen "Bränningar" år 1934 då var hon 17 år och i början av sin karriär till världskänd skådespelerska.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Dags att lämna fiskestugan med sjöbod och båthus efter 2

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394562 Lycka till som Statligt avlönad skogsvaktare...
Fin fiskestuga du säljer den blir nog lätt att sälja...

Användarvisningsbild

Re: Dags att lämna fiskestugan med sjöbod och båthus efter 2

rokon  
#394566 Tackar tackar, det där som statlig skogvaktare passar in på flera övergripande plan för den största arealen har jag köpt av Sveaskog. fast "lönen" blir bara 10241kr i månaden före avdrag av skatt. Därför gäller det att sälja av en del tillgångar.
Låg pension pga eget företagande med höga omkostnader och därmed låg lönsamhet, men jag är nöjd med hur jag har det ändå.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dags att lämna fiskestugan med sjöbod och båthus efter 2

Vardon  
#394574 Tråkigt att säljaren sån pärla. Men samtidigt är det ingen idé att ha för mycket som inte hinner underhållas.

Användarvisningsbild

Re: Dags att lämna fiskestugan med sjöbod och båthus efter 2

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394582
rokon skrev:Tackar tackar, det där som statlig skogvaktare passar in på flera övergripande plan för den största arealen har jag köpt av Sveaskog. fast "lönen" blir bara 10241kr i månaden före avdrag av skatt. Därför gäller det att sälja av en del tillgångar.
Låg pension pga eget företagande med höga omkostnader och därmed låg lönsamhet, men jag är nöjd med hur jag har det ändå.


Likadant för farsan, det är tacken för att man har drivit eget och haft anställda. Man såg andra värden än bara pengar i arbetet och belöningen är en pension som är minst sagt mager. En som tjänat dåligt ska väl ha en sämre pension än en som tjänat mer men nivån är ju alldeles för låg. Tänk er alla hemmafruar, de har ändå uppfostrat en stor del av befolkningen och får ut 7000kr nu på gamla dar. Ett hån är vad det är.

Jaja, det om det.
Hoppas du får bra betalt för fiskestugan och kan njuta av paradiset i norr :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dags att lämna fiskestugan med sjöbod och båthus efter 2

rokon  
#394586 Tack för medkännandet, ett stort steg att flytta och ändra på det mesta i livet vid 65 års ålder. Men jag har förberett mig i 8 till 10år med skog på nära 80 mils distans hyrt hus i närheten när jag varit vid markerna. Men skall bli bofast för gott i Norrbotten snart

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dags att lämna fiskestugan med sjöbod och båthus efter 2

rokon  
#394588 Nya bostaden, fast bilderna kom inte med, nu ger jag upp försöket med klösbrädan för i kväll

   TS
Avatar Fallback

Re: Dags att lämna fiskestugan med sjöbod och båthus efter 2

uffejohan  
#394627 Jo du rokon, det där med att lämna yrkeslivet och bli pensionär har jag också gjort fast för tre år sedan. Planerade i flera år innan och skaffade mej successivt de grejer jag ansåg mej behöva i skogen. Nu efteråt tycker jag att jag just nu har världens bästa liv, ingen topplön precis men en fantastisk frihet i ett nytt liv där jag helt styr min tid själv. Jobbar i skogen när det är bra förhållanden, regnar det stannar jag hemma, kanske rentav ligger på sofflocket.... Välkommen till ett nytt liv och lycka till med skogsarbetet. Tänk bara på att de träd du inte hinner ta ner idag kan du lika gärna ta i morron.

Användarvisningsbild

Re: Dags att lämna fiskestugan med sjöbod och båthus efter 2

rokon  
#395665 Bara man håller ihop mekaniskt så är jag nog rustad för att klara resten! Och som sagt var, en måttlig syn på vad man skall göra, och även tänka på att upplevelsen är i sig mödan värt.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).