Traktorer och processorer

Kraftuttag valtra

15 inlägg 7981 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kraftuttag valtra

Relaskop  
#394113 Er det mycket jobb och svårt at byta packning runt kraftuttaget på en valtra? Sitter en segring der. Kan man plocka bort den for så å dra ut spline och pakkboks? Lekker en hel del olja der så blir dyrt i lengden å fylle olja på traktorn



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valtra

eqlazer  
#394116 Bara att lossa segringen och dra ut. Kommer nån dl med olja, mer är det inte.
Det är så man byter tapp med olika antal splines.

Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valtra

Relaskop  
#394119 Ok. Då va det inte så illa. Så all olja i girkassa rinner inte ut?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valtra

eqlazer  
#394133 Nej, som tur är :)

Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valtra

Relaskop  
#394151 Det va bra [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] tack for svar!

   TS
Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valtra

rikard_e  
#394153 Vill du undvika oljespill nästan helt så kan du ställa traktorn i nedförslut när det gör det.
Glömt inte att klossa ordentligt!

Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valtra

Relaskop  
#394154 Ja,det tenkte jeg å gjøre. Men varfor rinner det inte mera enn nån dl olja? Jag trodde det va rakt inn i transmissionen der? Va tvungen att spandera 10 liter olja igår så det kommer ut en hel del. Vart kommer denna olja från då?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kraftuttag valtra

Mannfolk  
#394164 Du skall nog ha traktorn i bra mycket framlut. Den lilla o-ringen runt tappen har sällan fel. Det är oftast den större packboxen + den stora o-ringen som läcker

Användarvisningsbild

Re: Kraftuttag valtra

Mannfolk  
#394165
1464503661_image.jpg


Det där blev för lite för mig det rann ut ca 5liter. Hade nivå på max inte xtramax

Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valtra

Relaskop  
#394173 Det va så jag tenkte først,at alt eventuelt kom til att rinna ur når traktorn stod plant. Det er vel bara at forsøka och ha några dunkar med olja stående klart. Tack for tips alla

   TS
Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valtra

stektlök  
#394195 Är nog bättre å dra pluggen å tappa ur olja först.

Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valtra

80-90  
#457731 Se där !! Hittade ju en tråd ang felet :-BD är det mycket jobb å byta packboxen ??

Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valtra

fmg910  
#457739 Det är ganska enkelt backa upp traktorn i en backr så den lutar framåt då rinner inte oljan ur och sen tar du bort spåringen då får du loss trappen och packboxen byt även oringen

Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valtra

80-90  
#457740
fmg910 skrev:Det är ganska enkelt backa upp traktorn i en backr så den lutar framåt då rinner inte oljan ur och sen tar du bort spåringen då får du loss trappen och packboxen byt även oringen

Tusen tack för tipset !!! Jätte snällt tack :-bd

Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valtra

80-90  
#458195 Ville bara höra vilken låsring som man ska ta bort eller om båda ska bort ?? Är det bara å dra bakåt sen ?? Hoppas ni kan hjälpa mej !? :-BD

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).