Motorsåg och handhållet

Husqvarna 346 xpg

36 inlägg 26245 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346 xpg

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394013
anersimyra skrev:Några skyddsplåtar finns inte på 346 :an. Sågen har aldrig tidigare läckt en enda droppe olja. Jag flyttade den från förrådet till bilen på eftermiddagen, på morgonen hade all olja runnit ut på flaket.. :sad:

Problemet är troligen gummislangen 503 85 47-01 som läcker. Kolla också oljepumpens anslutning mot gummislangen. På min 346 var den dåligt gjuten och gjuthalvorna hade ett klart synligt "hack" som gjorde att anslutningen inte var helt rund.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 346 xpg

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394014
th skrev:Problemet är troligen gummislangen 503 85 47-01 som läcker. Kolla också oljepumpens anslutning mot gummislangen. På min 346 var den dåligt gjuten och gjuthalvorna hade ett klart synligt "hack" som gjorde att anslutningen inte var helt rund.


Samma för mig.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346 xpg

haggex  
#509705 Hej är ny på detta eminenta forum.Har en enkel fråga min 346a blir sur när man skall starta den.Jag har haft den liggandes på sidan några dagar kan det vara orsaken till problemet

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346 xpg

totte  
#509751
haggex skrev:Jag har haft den liggandes på sidan några dagar kan det vara orsaken till problemet


Välkommen! Nej, det skall inte ha nån betydelse om det inte redan är något annat fel i bränslesystemet. Nålventilen i förgasaren och membranet är en misstänkt punkt när sågen surar ner sig.

Men prova först med att byta tändstift.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 346 xpg

Forestboy  
#509754
20180310_130208.jpg

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346 xpg

Williamm  
#731243
Torbjörn Johnsen skrev:Jag tänker "damma av" min gamka Husqvarna 346 XPG. Den har nog snart 20 år på nacken men har inte gått så mycket. Mest lite vedhuggning och trädgårdsjobb. De senaste åren bara när det behövts nåt rejält verktyg i rivningsjobb. Så det första att göra är väl att byta till en ny kedja.

Sågen brukar starta lätt och gå bra men det är nog hög tid att den får lite kärlek. Har ni några bra tips om hur man tar sig an en sådan här service? Jag lovar att lägga upp lite bilder före, under och efter:-)

ImageUploadedByskogsforum forum1463267687.276050.jpg


Hur har det gått mer renoveringen? @Torbjörn Johnsen

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).