Skogsmässor

Skogsdag 6/6 utanför Umeå kl 10-14

4 inlägg 2872 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsdag 6/6 utanför Umeå kl 10-14

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#393412 Vi i LRF Tavelsjöbygden anordnar en skogsdag på nationaldagen den 6/6 kl 10-14 vid degerdal.
Mellan Hissjö & Kvarnfors skyltat från väg 363.

Har ni tid över så kom förbi och hälsa på, Norra skogsägarna visar blandannat upp en sampo gallringsskördare. Sedan kommer det finnas fyrhjulingar, en del lantbrukstraktorer med mera.
Själv kommer man vara med och visa lite angående föryngring, finns mer än enbart tall & gran man kan föryngra sin skog med!

Tänk på miljön och samåk gärna!

se bifogad pdf:

Inbjudan Skogsdag.pdf




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsdag 6/6 utanför Umeå kl 10-14

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#395112 Lite bilder från innan besökarna kom, tippar att det blev ca 150 besökare... Var fullt upp att visa barnen hur man planterade så hann ej ta några kort när det väl drog igång. Missade tyvärr även att ta bild på där jag stod och visade lite olika plantor samt att man missade att ta kort på maskinutställarna!

De lokalproducerade hamburgarna gick åt som smör i solskenet!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsdag 6/6 utanför Umeå kl 10-14

svampbob  
#395115 Vi såg inte till några skogsforumskepsar där. Jag skulle säga att det var så många där som det fanns parkering till.

Det var trevligt och vädret var med oss.

Användarvisningsbild

Re: Skogsdag 6/6 utanför Umeå kl 10-14

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#395117 Hehe ja tur att man inte behövde se parkeringen :)

Näe men är knepigt att hitta ställen som är lämpliga för skogsdagar, här var det nog parkeringsmöjligheterna som var lite begränsade, får se till att hitta ett bättre ställe nästa gång men nu har man iallafall fått ett lite bättre humm om hur mycket grejer utställarna med mera kan tänka sig att ha med sig och ungefär hur mycket folk som dyker upp trots knappt någon marknadsföring.

Jo var en stor brist på SFO-kepsar bland besökarna idag :o

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).