Skördare

John Deere G-series (1470G)

79 inlägg 50000 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

novis??  
#387398 de betvivlar ja för ,men för att ej förolämpa mrme så hahahaha

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#387401 Går väl att tysta nån grön fanatiker.men går åt ganska mycket tyg om man ska tysta hela nordiska maskinförarkåren.
Eller kanske det är "förarfel" om dom inte kommer under 0,30 :?: :roll:
Eller dax att slänga 2pumpssystemet på sophögen :?:
Finns det nån som har koll på servicekostnad med adblue,egr,dubbla turbon och partikelfilter :?:

   TS
Användarvisningsbild

Re: John Deere G-series (1470G)

skogsjan695xl  
#387405 Har en kompis som troligen får ut en 1470G till veckan. Han kommer få så varsegod att berätta lite siffror. Ska åka å provköra också.

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

novis??  
#387406 tror ej de för har ej några restiktioner å diskutera bränsle \M/

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#387446
Simba skrev:Går väl att tysta nån grön fanatiker.men går åt ganska mycket tyg om man ska tysta hela nordiska maskinförarkåren.
Eller kanske det är "förarfel" om dom inte kommer under 0,30 :?: :roll:
Eller dax att slänga 2pumpssystemet på sophögen :?:
Finns det nån som har koll på servicekostnad med adblue,egr,dubbla turbon och partikelfilter :?:


Det där med servicekostnaden pga miljökraven är ett stort problem, jag har ju då bara erfarenhet av adblue på komatsu, men det är där vi har kostnaderna, både i reservdelar och ståtid. Om man inte hade haft adblue systemet så hade man knappt skruvat förutom lite slang och slitdelar, i adblue däremot har vi stått över 2 veckor på 12000tim, och då inte inräknat små störningar som tex givare man har i kojan och byter snabbt, läckage på adblue slang mm listan kan göras lång...

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#392367 Nå har det kommit ut några G maskiner ute i skogarna? Hörs det några utlåtanden?

Användarvisningsbild

Re: John Deere G-series (1470G)

skogsjan695xl  
#392372 Var meningen jag skulle ut denna veckan till en men det blev lite ändrade planer.
Vad jag hört är de mycket nöjda och bränsleförbrukningen har blivit mycket bättre mot tidigare it4or iaf.
Ska ringa han och få lite siffror nån dag.

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#392390 Dom finska G jag känner till verkar snitta ca 1 liter mindre /timme än it4.
Eftersom hydraulsystemet är likadant är dom väldigt känslga för hur tryck osv är inställda,lite fel och dom sticker iväg 10 liter/h
Här i FIN finns väl eg.bara ett par av Deeres servicepersonal+några på utvecklingen som riktigt kan justera in en dubbelpump,i Swe är det ännu sämre ställt.

   TS
Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#392403 Det där känner jag igen från en 1270 it4 här, var nå knas i vinter så dom var ut och skruvade, plötsligt tog den 25lit tim, det normala för den maskinen säger dom är runt 17...
Så efter lite justeringar ligger dom där nu igen.

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

hogger  
#392896 En i mitt område fikk en 1470G nå, kranen var betydelig svakere en på hans gammle 1470D ??, Justering??

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

novis??  
#393117 nix den ska nu hålla svagare till följd av de . en annan som fick prova en vecka sa samma sak svagare än hans gamla D o nuvarande E

Användarvisningsbild

Re: John Deere G-series (1470G)

Sikka 1270d  
#393123 En som verkar veta [emoji23][emoji23]

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#393131 Och trycket var som det skulle? Jag har varit med om demomaskiner med 40bar för lågt krantryck det gör en viss skillnad

Användarvisningsbild

Re: John Deere G-series (1470G)

Sikka 1270d  
#393132 Har oxå hört detta om en 1470G.

Avatar Fallback

Re: John Deere G-series (1470G)

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#393145 Då går ju utvecklingen åt fel håll!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).