Öppna kategorin

Mats Jangdal: Facebook fuskar

5 inlägg 3155 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mats Jangdal: Facebook fuskar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Mats Jangdal: Facebook fuskar

Fredrik Reuter  
#391622 Hmm, ja...
Vart ska man börja i detta?
Ni vet min ståndpunkt i detta och jag länkar in till mitt blogginlägg som har en del info: blog/Fredrik+Reuter/kan-ni-inte-gora-en-facebookgrupp-av-skogsforum-istallet_b-6769.html

Citerar också en (mycket liten) del av användaravtalet men skriver under när man använder tjänsten, kommentarer på det?

Facebook användaravtal skrev:Om någon kommer till oss med skadeståndsanspråk som rör dina handlingar, ditt innehåll eller dina uppgifter på Facebook, ska du ersätta oss för alla skador, förluster och kostnader av alla slag (inklusive rimliga juridiska avgifter och kostnader) som uppstår ur sådant anspråk. Även om vi anger regler för hur användarbeteende, kan vi inte styra eller kontrollera vad användarna gör på Facebook. Vi ansvarar inte för något innehåll eller information som användare överför till eller delar på Facebook. Vi ansvarar inte för någon information eller något innehåll som är stötande, olämpligt, obscent eller olagligt som visas på Facebook. Vi ansvarar inte för någons uppträdande på Facebook, varken online eller offline.

Användarvisningsbild

Re: Mats Jangdal: Facebook fuskar

totte  
#391924 Instämmer till hundra procent med Fredriks mycket välbalanserade blogginlägg om Facebook och tycker att Mats Jangdal är helt rätt ute här.

Vad jag aldrig begripit är varför Skogsforum skulle kopiera den gräsliga, opportunistiska gilla-knappen, men det är ju en randanmärkning och en bagatell.

Användarvisningsbild

Re: Mats Jangdal: Facebook fuskar

Fredrik Reuter  
#391936 Tack totte!

Knappen hette ju uppskatta först, men sedan röstade vi demokratiskt fram gillaknappen. Men det sägs att fb inte uppfunnit gillaknappen utan kopierat konceptet och fått ett sånt genomslag att det blivit "deras".

Avatar Fallback

Re: Mats Jangdal: Facebook fuskar

Hema  
#391941 Största fördelen med en gilla-knapp är att man kan ge uppskattning för ett inlägg utan att det skickas ett mail att någon har kommenterat senaste inlägget. För vem hade uppskattat en massa kommentarer/inlägg med bara ordet "Bra" eller liknande. Finns det någon annan lösning är jag intresserad o höra. Skulle även vilja att man skulle kunna gilla med sitt nick, ibland som med en kvittens på att man läst svaret på en fråga exempelvis.

Ja ju mer man läs sätter sig in i FB, ångrar man sig bara att man anslöt sig, men nu är det lite svårt att sluta. Finns en del info där som man annars kanske skulle få svårt att få. Ibland kan det vara intressant med att få annan info till det som mainstream media trycker ut. Kan ibland ge en mer balanserad bild.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).