Öppna kategorin

Teloteket, bluff som man blir lurad av?

54 inlägg 52434 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Fredrik Reuter  
#356534 Är det någon som blivit kontaktad av Teloteket i Västerås om mobilabonnemang från Telia eller Tele2?

De ringde mig nu och jag är djupt skeptisk till alla sådana företag som erbjuder att ta över abonnemanget från ex Telia men man får fortfarande ringa i samma nät, och till en billigare kostnad. Det rimmar helt enkelt inte.

Så som vanligt bad jag damen i andra änden om att få länken till deras sajt och då bad hon mig gå in på http://www.svenskaumts.se vilket i mitt tycke är "Goddag yxskaft". Fick ingen länk till deras sajt men när man söker på Teloteket så kommer det upp föga smickrande användarrecensioner.

Det var inte heller "Teloteket" som dök upp i "vem ringde" utan ett nummer knutet till "Dennis Norström Communication AB".

Detta känns som bluff, men jag har inga belägg. Därför denna tråd som hålls mer öppen tills motsatsen bevisats.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

halvproffs  
#356548 Skulle aldrig i livet gå med på något dylikt. Har nyss varit in på Teliabutiken i Valbo för andra gången på en månad och fått mobilen fixad helt gratis av en trevlig tjej. Hur mycket är inte det värt?

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Fredrik Reuter  
#356577 Ja, det är värt en hel del.
Jag har också bra erfarenhet av Telias butiker. När jag fick låna en iPhone av @kse för att testa nya appar så hade jag inget sim-kort för iPhone. Stapplade in på Teliabutiken och frågade om man kunde få ett extra på abonnemanget och sade vad jag skulle göra. Ingen fara, du får ett dummy-SIM gratis, här har du! Bra service.

Kan inte förstå varför inte jättar som Telia och Tele2 inte kommer åt dessa små bolag. De drar ju ner dessa jättars varumärken i skiten rent ut sagt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

flisnisse  
#356902 Hej! Akta er för Teloteket, jag blev blåst på ca 20000 kr av det blufföretaget. Om jag inte haft samtalen inspelade hade det blivit 6000 kr till. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356917 Man ska ha en lokal, riktig leverantör. Kör själv med Roos i Borlänge, får alltid riktig hjälp, vi har ett 15-tal abb på firman, de sköter allt.

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#390203 Jag blev kontaktad av Teloteket idag, säljaren hävdade att han kunde halvera företagets telefonkostnader. Eftersom jag är lite skeptisk mot telefonsäljare bad jag honom skicka över en offert som jag kunde titta på, då lade han på luren i örat på mig! Seriöst?

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

ÅsaNisse  
#390213 Jag svarar ALLTID samma svar när det är telefonförsäljare, oavsett vad dom ska sälja. NEJ.
Är dom fortfarande påstridiga så frågar jag om jag är otydlig i min småländska och ska bokstavera. N E J.
Jag föredrar att själv kolla upp leverantörer och göra avtal när och med vem som passar mig. Kanske inte alltid det billigaste, men jag har själv valt.

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

totte  
#390238 Teloteket arrangerar till synes oberoende sidor med falska positiva omdömen. http://www.forenadebolag.se/2016/02/11/ ... rsaljning/

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

hemek_h18  
#391513 Teleteket ringde idag pratade om så mycket billigare jag kunde få det för jag hade massa abonnemang som jag inte använde(trodde han ringde för telia) och han skulle plocka bort dom. Jag tyckte det lät bra, så skulle han låna mig en minut och han började ställa en massa frågor om jag hade fullmakt i firman och jag sa ja och sen var det mitt person nummer sen så han att han skulle flytta över mina abonnemang från telia till Teloteket men då förstod jag att det inte var telia och sa nej det vill jag inte,men då så han att avtalet var klart redan men jag hade rätt att byta tillbaka till telia om jag inte var nöjd utan extra kostnad. Nu till det "roliga" är att jag inte har någon fullmakt att sluta avtal i firman, för firman står i min fars namn. Och Teloteket ringde till han och sa att jag hade tecknat ett avtal med dom, men då sa min far att jag inte hade behörighet att teckna avtal i firman
Men då sa han från Teloteket att då kommer avtalet på mig privat och då så jag att jag har ju då ångerrätt men enligt honom så gäller inte det eftersom det är företags abonnemang. Jag har pratat både med polisen och konsumentverket och dom säger att avtalet är ogiltig då jag inte har fullmakt i firman och avtalet gällde ju företag och inte privat abbonomang och man kan inte få ett företags abbonomang privat, och är det så att Teloteket menar att det gilltigt för mig privat så har jag ju ångerrätt eller?

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Fredrik Reuter  
#391516 Ujuj, det låter inget vidare!
Nu tror jag att du har ditt på det torra, de kan aldrig gå förbi en fullmakt för företaget.
Jag tror också Konsumentverket och Polisen har rätt, skulle Teloteket välja att gå vidare med detta så koppla primärt in Konsumentverket.

Men vi får hoppas att det är någon form av skrämselpropaganda, är det inte så att de enbart riktar sig mot företag?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Göt  
#391532 Det är väl så de här telefonföretagen jobbat förut, med intalade avtal med gamla människor som äger en jord eller skogsbruksfastighet...

jag hoppas att det reder ut sig

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Hema  
#391539 Nee nu är det tampefasen dax att totalförbjuda telefonförsäljning och företag likt detta borde Polisen kunna beslagta för hets mot folkgrup eller valfritt påstående. Dessa sabotörer tillför nada positivt värde till samhället och borde således få näringsförbud på livstid!

Man kan lite lätt fråga sig hur folk kan jobba för sådana personer. Men arbetslösheten gör väl att arbetslösa tvingas in i skitföretag.

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391545 Ringer ju telefonförsäljare varje vecka som vill att man skall flytta sitt abonnemang från telia till någon av deras tjänster trots att man fortfarande har bindningstid på teliaabbonemanget. Rätt övertygad om att någon av dem var från teloteket.

Skulle aldrig någonsin säga ja till telefonförsäljare som ringer och kränger grejer så som telefonabbonemang, tvättmedel, datautrustning, finasgrejer, tidningar osv... Eller rättare sagt köper aldrig något ifrån telefonförsäljare. Behöver man något går det alltid att beställa grejerna.

Har t o m hänt att någon telefonförsäljare hävdat att jag tidgare hade sagt ja till något av deras avtal och att det var inspelat, när jag frågade om man kunde få höra inspelningen så kunde de "ej hitta igen" det.

Förstår inte hur alla dessa företag kan gå runt....

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Teloteket  
#413279 www.teloteket.info

Där kommer det att publiceras uppgifter inom kort som visar hur företagare blir vilseledda av både Teloteket och dess återförsäljare. Det är stora pengar som görs på att "hjälpa" företagare som redan blivit lurade.

Hjälp sedan till att sprida informationen som kommer att publiceras där inom kort.

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Kse  
#413283 Jag säger bara fy f-n för dessa j-vla telefonförsäljarhelv-ten. 😡
Dom gör livet surt för mig och det är knappt man vågar svara i telefonen på ett nummer man inte känner igen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar