Före och efter jobbet

Fisketråden

103 inlägg 45993 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

sundelius  
#338058 Hälsa grabben och gratulera från Dalsland :smile:
Nu kan de bara bli större :grin:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

Fredrik Reuter  
#385435 Hej,
Idag har jag och min kompis Anders haft en fin dag på Vänern. Det blev en sisådär 15 kg lax, två sjuor och en för liten.

Vårfisket kan vara riktigt bra, 3.5 grad i vattnet, inget badväder direkt.

Pålgrunden var vi vid idag.

Avatar Fallback

Re: Fisketråden

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#385445 jøje meg for ett beist har ikkje fått noke så stort i sjøden eingong

Avatar Fallback

Re: Fisketråden

Blivande snickare  
#385456 Inte illa Fredrik! :grin:

Avatar Fallback

Re: Fisketråden

åberg  
#385526
Fredrik Reuter skrev:Vårfisket kan vara riktigt bra, 3.5 grad i vattnet, inget badväder direkt.

Knappt en törs bada när det går såna monster i djupet. :surp: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

Fredrik Reuter  
#385532 Tack!
Ja, men dessa är nog skapligt harmlösa. De är gjorda för att mindre betesfisk och det gör de bra!
De är ju också frivattenssimmare, så det blir svårt att simma med dem också.
Mycket värre då och bada i någon vik som "ägs" av en 15 kilos gädda, de som äter änder ... :shock:

Riktigt kul hobby annars, i alla fall om det går bra. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

Seb macahan  
#385626 Nu börjar man bli sugen. Har varvat o serva o vårpyssla båten o köra ut de sista vindfällena. Grabben 14år har börjat snegla mer o mer surt åt traktorn när man ger sig av om helgerna. Så denna helgen tog han tag i båten själv o tillsammans gjorde vi den klar. Till helgen blir det premiär, lite för sent här nere för gäddorna är mitt upp i lek nu så vi får nog ut ganska långt i skärgården för o nå lita kallare vatten.
Trolling har jag inte provat men kan nog lugnt konstatera att ska man pyssla med det här (öppet hav, förvisso Östersjön) så får man sälja skogsvagnen till förmån för båt o då får man motorn :roll: ska man sen ha en balja o sätta den på är det väl traktorn som ryker. O så kul kan det ju inte vara :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Fisketråden

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#387625 Fekk 4 lyr i dag den største ca 2,5-3 kg.

Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#387645 Amen vad f-n! Vilka fiskar du lägger ut. Man blir alldeles uppgiven/ motiverad om vartannat. Tur jag gjort i ordning båten idag. Nu åker den i i morgon! Nån lax blir det inte men kanske storgäddan!

Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

machonisti  
#387668 En kompis som är betydligt mer begiven än jag inom området ringde ikväll och frågade när det passar.
Det verkar bli fiskepremiär på öppet vatten mellan torsdag - fredag. Han lovade laxöringar men betonade att man måste ha tur. :lol:

Avatar Fallback

Re: Fisketråden

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#387712 Har varit ute två gånger, gått tom båda:-(

Avatar Fallback

Re: Fisketråden

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391307 Sei i dag 10,2 kg største fisk ever utenom brosma Eg fekk på 11-12 kg for ett par år sia. Skryte skryte

Avatar Fallback

Re: Fisketråden

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391310
1462948208_dsc_0586.jpg
Sån

Avatar Fallback

Re: Fisketråden

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391333
1462985910_dsc_0592.jpg
Her er enda meir fisk

Användarvisningsbild

Re: Fisketråden

halvproffs  
#391339 Ja, du Can. Gamla minnen väcks till liv hos mig när jag ser fångsterna. I närmare 10års tid åkte vi ett gäng från Hedesunda till Fröya (ca 10 mil norr om Trondheim tror jag) för att havsfiska. Var till havs en vecka med helpension på en katamaranbåt med Ole som ägare o skeppare. Har för mig att den var 8*16meter. Oles svärfar var kock och lagade den goda maten.
Fisk fick vi i överflöd och grov fisk i regel. Det personliga rekordet på torsk blev drygt 20 kilo. Tyvärr för vår del sålde Ole båten till Nordnorge så det tog slut för vår del också. Onsdagarna gick vi iland och åt gott på någon ö-krog. Pilgrimsmussla bla. Shellsnecke på norsk?
Många fina och annorlunda minnen därifrån, skulle nog räcka till en bok :grin: Tunneln mellan fastlandet och Hitra tex gick inte av för hackor.
Vi fick upp en bläckfisk en gång, ca70cm stor, Ole hade aldrig sett en tidigare trots många år till sjöss. Får väl spara lite till memoarerna :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).