Ny Teknik och Elektronik

Bra telefon

85 inlägg 59356 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sv: Bra telefon

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391177 Jag har en z5 compact, när det gäller mottagning är Sony bland dom bästa. Även batteritid är riktigt bra.
Den tål ju oxå fukten som blir i kläderna när man jobbar.
Men stöttålig är den ju inte klassad som så det får man tänka på.
Annars en riktigt bra lur.

Magnus M

Användarvisningsbild

Re: Sv: Bra telefon

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391178 Just det, jag har fodralet med litet fönster i o det gillar jag. Man kan svara utan att öppna.

Magnus M

Avatar Fallback

Re: Bra telefon

bgl  
#391185 Vill man ta i så finns Runbo X6, men dyr och tung.
Jag tror mer på alternativet med 2 fånar, en enkel med kontantkort i fickan och en glastelefon i bilen och på fritiden.
Jag har en gammal Samsung GT-B2710 i fickan, verkar tåla allt! Den har åkt overalltvättmedelstvättmaskin i 60 grader + tumling för ett års sen och funkar fortfarande. Efterföljaren xcover 550 lär hålla lika bra som den gamla trots att tätningarna verkar enklare.

Användarvisningsbild

Re: Bra telefon

anersimyra  
#391194
Palms skrev:
anersimyra skrev:Cat B50 är en tålig historia. Min höll hela gågna helgen utan laddning, d.v.s tisd morgon till söndag kväll.. :smile:


Menar du S50?
Hittar ingen B50...Batteritiden låter ju lovande iaf! Är de bra annars också, Cat-lurarna?
B 50 heter den, det är en vanlig knapplur. Jag använder endast luren till samtal. Den ligger alltid i blusens bröstficka och blir således utsatt för kyla, men framförallt fukt. Jag rengör luren genom att handdiska den. Jag har tappat den i asfalten ett otal gånger utan att den tagit skada. Talljudet är mycket bra och ringsignalen kan " väcka en död," den hörs utan problem genom motorsågsljudet. Däremot är kameran riktigt usel.

Användarvisningsbild

Re: Bra telefon

anersimyra  
#391195 Nu ljög jag för dig Palms.. :surp: luren är en B 100 och inget annat.. :D

Avatar Fallback

Re: Bra telefon

mrvimek  
#391196 Ifåne 6s kör ja och är med om allt:)!

Användarvisningsbild

Re: Bra telefon

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391209 Ja Cat B100 var lättare att hitta :mrgreen:
Tack för alla synpunkter, bra med ris och ros!

Hann inte titta in på telefonbutiken, får ta det senare.
Däremot fick jag en något nyare Nokia helt gratis, men den fattar jag inte hur jag aktiverar MMS/Surf på...Telefonen är en C2-01 och jag har Telia och de säger såhär:

https://www.telia.se/privat/support/inf ... ga-mobiler

Det verkar ju bra men Nokia har andra ord för samma saker tror jag för jag fattar då ingenting. Känner mig jävligt gammal idag :-\

Edit:
De där Xcover verkar ju ganska vettiga, ska titta närmare på dem också.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bra telefon

anersimyra  
#391217
Palms skrev:Ja Cat B100 var lättare att hitta :mrgreen:
Tack för alla synpunkter, bra med ris och ros!

Hann inte titta in på telefonbutiken, får ta det senare.
Däremot fick jag en något nyare Nokia helt gratis, men den fattar jag inte hur jag aktiverar MMS/Surf på...Telefonen är en C2-01 och jag har Telia och de säger såhär:

https://www.telia.se/privat/support/inf ... ga-mobiler

Det verkar ju bra men Nokia har andra ord för samma saker tror jag för jag fattar då ingenting. Känner mig jävligt gammal idag :-\

Edit:
De där Xcover verkar ju ganska vettiga, ska titta närmare på dem också.
Själv fick jag en " smartfån " när jag ändrade abonemanget, efter två minuters studium av manualen förpassades " fånen " omgående längst in i garderoben, dessbättre har jag ett par gamla 200 kronors Nokia i förrådet, de klarar ju galant en tur i tvättmaskinen.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Bra telefon

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391243 Smartphonen har sina bra sidor också, det verkar faktiskt finnas en del som är lite tåligare.

Kollat lite på Cat S30 nu, den har ju enorm batterikapacitet, frågan är hur dessa tåligare smartphones klarar av kyla?

   TS
Avatar Fallback

Re: Bra telefon

brossla  
#391277 En sak man kan tänka på är att en pekskärm är svår (omöjlig) att hantera med kalla, våta eller rent av blodiga fingrar.

Användarvisningsbild

Re: Bra telefon

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391338 Skärmen på min gamla Xperia GO fungerade fint även med oljiga fingrar, det var aldrig några problem med den biten.
Har märkt att man inte ska läsa på om olika telefonmodeller, iaf inte där folk får uttrycka sina egna åsikter, jäklar vad mycket problem det är med alla telefoner :shock:
De här är lite intressanta:
Sonys compactmodeller, har inte kollat upp dem nåt än.
Cat B100 och S30, undrar hur kvalitén är på Cat-lurarna?
Samsung Xcover 550 och 2,3. Sambon hade en Samsung förut och den var det mycket problem med man är ju lite tveksam, fast å andra sidan är de väldigt populära så hon kanske hade ett måndags-ex.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bra telefon

trojka  
#391340 Iphone 6s eller samsung galaxy s7 är det enda som gäller!

Användarvisningsbild

Re: Bra telefon

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391347
trojka skrev:Iphone 6s eller samsung galaxy s7 är det enda som gäller!


De kostar ju som en bil, känns som att jag borde utnyttja appar o grejer lite mer för att det ska vara värt. Jag klarar mig med en 97 kronors knapptelefon :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Sv: Bra telefon

Blivande snickare  
#391352
trojka skrev:Iphone 6s eller samsung galaxy s7 är det enda som gäller!

Kan du motivera lite mera?

Avatar Fallback

Re: Bra telefon

bgl  
#391365 Mycket viktigt att @brossla tar upp problemet att använda mobilen med smutsiga och blodiga fingrar.
När SonyEricsson kom med den första xperia-glastelefon för några år sen var den mycket svår att använda med blodiga händer vid slakt. Om handen dessutom är skadad och nersölad med eget blod blir det nog ännu svårare.
Är det någon som provat en modern glastelefon i samband med jakt/slakt?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).