Motorsåg och handhållet

Vad är detta för liten kratta?

8 inlägg 3950 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad är detta för liten kratta?

Hema  
#390954
1462738539_dsc_0727.jpg

Fann denna på en secondhandbutik.
Men vad är den till för? Den är klent byggd och rullens toppar har samma avstånd som krattpinnarna.

Har 3-4 idéer, men låter er få gissa först utan att påverka först. Om nu någon inte sitter inne med svaret. :)



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Vad är detta för liten kratta?

Carlfritidshuggare  
#390957 Bearbeta lin?

Avatar Fallback

Re: Vad är detta för liten kratta?

axwell  
#390961 För att göra mönster på/i grusgånger på tex. kyrkogårdar och dess gravplatser. :?:

Användarvisningsbild

Re: Vad är detta för liten kratta?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#390971
axwell skrev:För att göra mönster på/i grusgånger på tex. kyrkogårdar och dess gravplatser. :?:


Precis vad jag tänkte med på.

Avatar Fallback

Re: Vad är detta för liten kratta?

Hema  
#390975 Min första tanke var också kyrkogårdskrattning för mönster. Men krattan är i storlek som för ett större barn och den är relativt klent byggd. Testade på lite smågrusigt ställe och då gör rullen varken från eller till.

Tanke nr2 var att forma sättsanden vid plattsättning (likt fixen vid kakelsättning) och då sitter man ju på knä och då passar storleken bättre.

Tanke nr3 var att kanske använda den vid längdhoppning (men jag tror att landningsgropen har blivit mjukare nuförtiden). Tanken var iaf att man fixade ränder i landningsgropen, så att det enklare skulle gå att se. För ju finarekorniga sand, desto bättre blir resultatet av rullen.

Tanke nr4 va om den är till någon form av fröplantering?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad är detta för liten kratta?

johan eriksson  
#390997 Ryggkliare/massör?

Avatar Fallback

Re: Vad är detta för liten kratta?

nalle34  
#391002 Hema har för mig min farmor använde en sån vid så i grönsaks landet. Man drog i jorden spår som man sen satte frön i och vände på krattan och rakade över jorden så föna vart täckta med ett fint lager med jord.

Användarvisningsbild

Re: Vad är detta för liten kratta?

halvproffs  
#391013 Det är en Dulla, för att göra mönster på grusgravarna.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).