Socialt (mer om oss)

Skogsforum på Norrlandsresa

32 inlägg 10697 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum på Norrlandsresa

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#390932 får hoppas att dina peltorkåpor kommer inom kort :)

Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsforum på Norrlandsresa

Fredrik  
#390949 Jädrar, Cyberphoto hade jag missat. Jag har beställt en del av dem genom åren och det vore kul att besöka dem nu när man är i Umeå, tack för tipset!

Bifogar en nytagen video nedan.
Om det är någon som undrar varför jag postar med detta konto så är det att jag är på ett öppet nätverk och det är onödigt att köra adminkontot över det.

Vi hörs vidare!


t_video512138634883760190.mp4 [ 16.61 MiB | Visad 905 gånger ]


Användarvisningsbild

Re: Skogsforum på Norrlandsresa

Torbjörn Johnsen  
#391017 T
ImageUploadedByskogsforum forum1462788160.086055.jpg
ImageUploadedByskogsforum forum1462788160.086055.jpg (154.06 KiB) Visad 846 gånger

Skogen är full av röda maskiner och journalister

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum på Norrlandsresa

T Landström  
#391050
Fredrik skrev:Jädrar, Cyberphoto hade jag missat. Jag har beställt en del av dem genom åren och det vore kul att besöka dem nu när man är i Umeå, tack för tipset!

Bifogar en nytagen video nedan.
Om det är någon som undrar varför jag postar med detta konto så är det att jag är på ett öppet nätverk och det är onödigt att köra adminkontot över det.

Vi hörs vidare!


Måste nog rätta dig lite Fredrik...

Jag åkte till Umeå och hälsade på farmor under många år när jag va yngre och då hade vi någonstans mellan 85 och 90 mil till Umeå beroende på vilken väg vi åkte... ;)

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum på Norrlandsresa

Fredrik Reuter  
#391054 Korrekt Tobias!
För skylla på tröttheten på kvällen efter lång resa.
Det var från Örebro där jag anslöt som det var 70 mil.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum på Norrlandsresa

totte  
#391140
Fredrik skrev:Jädrar, Cyberphoto hade jag missat. Jag har beställt en del av dem genom åren och det vore kul att besöka dem nu när man är i Umeå, tack för tipset!


Du missade inte nåt. Dom har ingen affär i vanlig mening, bara ett utlämningsrum där man kan hämta beställda varor. Så det är inte alls kul om man inte har en beställning lagd och ska ha en liten julafton. Om det inte har ändrats totalt sen jag var där sist för några år sen.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum på Norrlandsresa

Fredrik Reuter  
#391147 Ok, tack Torsten, det kunde blivit ett litet antiklimax om jag hittat en glugg att åka förbi!

Nu är det annars sista natten i Umeå, imorgon drar vi vidare! :-BD

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum på Norrlandsresa

svampbob  
#391164 Jag skulle nog säga att det ändå är en butik men att du handlar över disk. Det är sällan som jag vet vad jag ska ha när jag åker dit men med proffsig hjälp så kommer jag hem med rätt grej. När jag och Gotte var där hade dom ute på gården ordnat en stor visning av kikare.
Ja till en början var det tänkt som ett utlämningsställe men för de närboende har det blivit en expertbutik.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum på Norrlandsresa

Bax  
#391168 När jag var dit var det mer som svampbob beskriver, ingen butik att strosa runt i och känna och klämma, men bakom disken fanns proffshjälp att luska fram vad jag var ute efter. En snabb sväng in på lagret och sen låg grejen på disken.

Vart styr ni kosan nu? Vindeln?

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum på Norrlandsresa

Fredrik Reuter  
#391172 Ok, tack!

Och jepp idag drar vi mot Vindeln! Rapport kommer givetvis!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum på Norrlandsresa

Torbjörn Johnsen  
#391183


Idag är vi hos Vimek. Fredrik riggar kameran inne i skördarhytten.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum på Norrlandsresa

Torbjörn Johnsen  
#391190


Vi sörlänningar (Fredrik & undertecknad) konstarar att vi beter oss ungefär som tysken i älgskogen när vi får syn på renar efter vägkanten. Häftigt att se!

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum på Norrlandsresa

Torbjörn Johnsen  
#391191


Nu är vi i Lappland, på väg till Malå.

Avatar Fallback

Re: Sv: Skogsforum på Norrlandsresa

Fredrik  
#391197 Nu hamnade vi i Malå. Här händer mycket spännande för skogsbruket!

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum på Norrlandsresa

Bax  
#391198
Torbjörn Johnsen skrev:
ImageUploadedByskogsforum forum1462877863.006608.jpg


Vi sörlänningar (Fredrik & undertecknad) konstarar att vi beter oss ungefär som tysken i älgskogen när vi får syn på renar efter vägkanten. Häftigt att se!



Ja den där bilden var det riktig turistvarning på :lol: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).