ATV och UTV i skogen

6-hjuling, CanAm eller Polaris?

17 inlägg 14675 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

6-hjuling, CanAm eller Polaris?

DrW  
#386522 Polaris har ju nu kommit med en ny årsmodell med lite förändringar och CanAm har ju en relativt ny modell.
Har inte grottat ner mig i detaljerna men ser en uppenbar fördel med polarisen, 2 sitsar. Några välgrundade åsikter?



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

Åke Nilsson  
#386543 Vad ska man med en 6 hjuling till ?
Ingen smidighet med vagn i skogen ialla fall...

Kört Polaris sedan 2005 och senaste tillskottet Polaris 570 SP EU-traktor-16 underbar servostyrning och med ADC och EBS !!!

Användarvisningsbild

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

DrW  
#386549
Åke Nilsson skrev:Vad ska man med en 6 hjuling till ?
Ingen smidighet med vagn i skogen ialla fall...

Kört Polaris sedan 2005 och senaste tillskottet Polaris 570 SP EU-traktor-16 underbar servostyrning och med ADC och EBS !!!


Den debatten kanske vi kan lämna därhän. Inte riktigt frågan. 4x4 mot 6x6 är en helt annan fråga. Båda har fördelar.
Om jag nu vet att jag vill ha en 6x6 så finns två val. Vilka fördelar och nackdelar finns med de två fabrikatens varianter.

   TS
Användarvisningsbild

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

Åke Nilsson  
#386557 Can-ams framhjulsdrift inte nå bra i resensioner på nätet med visko diff.
Vidare växelspak klen har farbror som plogat mycket och knäckt den 2 gånger...
Fjädringen klagats på att den är klen och måste ställas om om maskinen lastas hårt.
Speciellt framfjädrarna som ska vara styvare på senaste året.

Can-am bakvagn konstigt byggt som inte har hel A-ram dubbla som Polaris SP .
Kan på Can-am bli fort glapp och känslig för stötar som innebär snenötning av däck.
Drivaxel oskyddat bakifrån mot stubbar vid backning....

Kompis med en CAN-AM 500 max från 2012 klagar över servostyrningen på Can-am...

Användarvisningsbild

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

DrW  
#390210 Lyfter min egna tråd lite...
Är det mågon som har provkört någon eller båda av maskinerna?

   TS
Användarvisningsbild

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

traktorz  
#390212 Kanske ytterst en fråga om priset. Vilken leverantör kan ge dig bästa paketpriset, med alla tillbehör på plats?

Användarvisningsbild

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

DrW  
#390217 De verkar av någon outgrundlig anledning vara extremt lika i pris!
Finns ju mycket info om Can Am men mindre om Polaris vilket ju inte är så märkligt då den är nyare. Det som främst tilltalar mig med polarisen är att den är tvåsitsig. Ja, ja man får väl lotta!

   TS
Användarvisningsbild

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

Tokslut  
#393000 Är servostyrka, 100%framdifflock och den smidiga förvaringslådan fram viktiga saker Köp Polaris

Är det motorkraft/rapp motorkaraktär eller den ombyggbara flaket tex. timmerbankarna på flaket det som lockar mest köp Can am

Jag hade gärna haft en 6X6 som arbetsmaskin, men jag leker mest med mina ATV. Så jag lär aldrig äga en 6x6 tyvärr

Avatar Fallback

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

hav  
#824319 Denna tråg var gammal dax å ta upp frågan igen 😀
vad har ni för erfarenheter av de båda Polarisen 6x6 eller Can am?
vilken tycker ni är bäst att arbetat med i skogen?

Användarvisningsbild

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#824372 Jag har en Polaris Big Boss 570 och den känns mkt lättkörd tack vare servon, winch både fram och bak
En trevlig maskin, min 5;e ATV tror jag det är, tredje Polarisen i rad.
Jag vet tyvärr inget om de andra märkena annat än att jag föredrar Polaris.

Användarvisningsbild

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

Åke Nilsson  
#824374 Lämnade igen Polarisen efter 2 år å just då garantin förföll.
Motsvarar inte förväntningarna. dålig kvalite.

570 SP -16 jag hade var glapp i styrleder efter 40 timmar byttes men samma skit. alla i butiken var lika dåliga med noll mil på mätare.
vid drygt 200 timmar sista servicen sa jag till att den glappar i samtliga hjullager !!
Påstod att dom bytte det men lyfte upp maskinen då jag kom hem o samma glapp.

Fick kontakta USA för att generalagenten i sverige skulle kontakta mig o löste in den direkt ,sa vi kommer inte komma överens...
Sen fråga jag om 2018 1000 cc hade samma lagring m,m då farsan intresserad men fick till svar att det är samma ( dynga)

Har en farbror som bor i slurfi trakter som kör mycket med can am sista 570 2017.
Den har som vanligt problem med klena växelreglage som är som ett sugrör nedanför hantaget. bänder då man plogar mot drivan.
Sen är det tjall med huvudbromscylindern som blir luft i o bytts en gång men återkommer felet.

Man kan ju hoppas nya bättre men dom vill tjäna pengar o inte som för 90 talet då det byggdes kvalite

Användarvisningsbild

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

TTG  
#824388 Per dags dato er det Can-Am som leverer det beste produktet. Bedre chassis, drivakslinger, flere ulike løsninger på kassen bak mm. Kommer også med full sperr foran. 450, 650 og 1000 cc.
Polaris er billigere med drivstoffgjerrig maskin. 570 cc.
Test gjerne begge merkene. Har selv 650 cc 2 seter, og er fornøyd.
Er alltid litt småting som kunne vært bedre, men angrer ikke et sekund 😊

Användarvisningsbild

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#824390 Kan det stämma att det skiljer 50000kr i pris mellan Polaris Big Boss och CanAm ?

Avatar Fallback

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

Amatörhuggare 62  
#824394 Det var inte lite, skillnad. Hur är det med Polaris idag, är dom inte överreklamerade.
Grannens är på verkstad ofta.

Användarvisningsbild

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

Tokslut  
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).