Gallring

Tråden om gallringsdagarna 2016

582 inlägg 204143 visningar 61 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Hema  
#389957
JensSkoog skrev:
sundelius skrev:Var på väg till grabbens match därav glada gubbar och lite text men det framgick nog att jag blev nöjd. Behövde lite uppmuntran då jag idag fick veta att mitt bud var lägst av tre på en närliggande skogsfastighet. Inte lätt att räkna hem köp då jag vill leva på det och då bör det ju gå ihop medans andra ser stora värden i 60 hektar mosse (typ fin älgjakt) :???:
Jaja, man har det ju bra så det är väl någon mening med det med.

Gallringsdagarna låter kanon och är redan inskrivna i kalendern, ska bli skoj och ses.

Ordna boende :?: ,kan vi inte få tälta :?: :smile: Jag trivs ju bäst i skogen :grin:

@ JensSkoog , vi kör väl samma koncept som Elmia :?:


Tråkigt med handeln, @sundelius :cry: Vem skulle bättre göra något bra utav 60ha mosse än du!

Jag blir med! Har skrivit in i min kalender att jag ska dit.
Är ju rum till flera i Suzukien. @Hema och @Gøt , har ni tänkt Er dit? :-BD

Edit: Ser fram emot att träffa din svärfar igjen, @Erre , så du får kasta han in i bilen och köra :lol:

Detta låter intressant, dock blir det väl en fundering om man ska gå dagarna två, samt om kanske @mangan @rikard_e @zixten och @stektlök ska med. Helt klart intressant.

Edit: Stavfel.
Senast redigerad av Hema sön 01 maj 2016, 20:50, redigerad totalt 1 gång.

Malwa
Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Vardon  
#389967
sundelius skrev:
Erre skrev:Om sundelius ska tälta på området så kommer svärfar och jag i husbil. :grin:

:-BD

Måste jag slänga in luftmadrassen i transportern alltså, och 7 sorters whisky.

Avatar Fallback

Re: Sv: Tråden om gallringsdagarna 2016

Blivande snickare  
#389972
Vardon skrev:
sundelius skrev:
Erre skrev:Om sundelius ska tälta på området så kommer svärfar och jag i husbil. :grin:

:-BD

Måste jag slänga in luftmadrassen i transportern alltså, och 7 sorters whisky.

Verkar va röjningskväll snarare än gallringsdagar ;)

Avatar Fallback

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Sture Andersson  
#389974 Kanske inte cyckelavstånd men nära på,5-6 mil .Detta låter intresant ,har redan skrivit in det i almenackan.

Avatar Fallback

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

rikard_e  
#389986
Hema skrev:
JensSkoog skrev:
sundelius skrev:Var på väg till grabbens match därav glada gubbar och lite text men det framgick nog att jag blev nöjd. Behövde lite uppmuntran då jag idag fick veta att mitt bud var lägst av tre på en närliggande skogsfastighet. Inte lätt att räkna hem köp då jag vill leva på det och då bör det ju gå ihop medans andra ser stora värden i 60 hektar mosse (typ fin älgjakt) :???:
Jaja, man har det ju bra så det är väl någon mening med det med.

Gallringsdagarna låter kanon och är redan inskrivna i kalendern, ska bli skoj och ses.

Ordna boende :?: ,kan vi inte få tälta :?: :smile: Jag trivs ju bäst i skogen :grin:

@ JensSkoog , vi kör väl samma koncept som Elmia :?:


Tråkigt med handeln, @sundelius :cry: Vem skulle bättre göra något bra utav 60ha mosse än du!

Jag blir med! Har skrivit in i min kalender att jag ska dit.
Är ju rum till flera i Suzukien. @Hema och @Gøt , har ni tänkt Er dit? :-BD

Edit: Ser fram emot att träffa din svärfar igjen, @Erre , så du får kasta han in i bilen och köra :lol:

Detta låter intressant, dock blir det väl en fundering om man ska gå dagarna två, samt om kanske @mangan @rikard_e @zixten och @stektlök ska med. Helt klart intressant.

Edit: Stavfel.

@hema Det behövs en utflykt till Tiahölm, så enkelt är det , räkna in mig :grin:

Användarvisningsbild

Re: Sv: Tråden om gallringsdagarna 2016

sundelius  
#389990
Blivande snickare skrev:
Vardon skrev:
Erre skrev:Om sundelius ska tälta på området så kommer svärfar och jag i husbil. :grin:


Måste jag slänga in luftmadrassen i transportern alltså, och 7 sorters whisky.

Verkar va röjningskväll snarare än gallringsdagar ;)

Det ena utesluter inte det andra :grin:

Avatar Fallback

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Volundsmed  
#389996 Jag åker nog upp! Om det är några som är från Alvesta och söder om så kan vi kanske hyra en minibuss?

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

sundelius  
#389997
Vardon skrev:
sundelius skrev:
Erre skrev:Om sundelius ska tälta på området så kommer svärfar och jag i husbil. :grin:

:-BD

Måste jag slänga in luftmadrassen i transportern alltså, och 7 sorters whisky.

Å en Aquavit :grin:

Avatar Fallback

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

stektlök  
#389999 Gallringsdagar.... Tidahölm... vilken dag å vart ä dä då? Har förbigått mig helt.
Sova skogen = ok
Grilla körv = ok
Ta med quadden = smiska grusväg å stigar efter gallringseuforin lagt sig ? Ok på den nån mer ?
Ljuga hele kvällen = ok, så örena krullar seck :)
@Hema @JensSkoog @mangan @Rikard_e @sixten @sundelius @Erre

Instämmer med ovanstående för övrigt om att det skiter sig nog med gallringsdagar utan slutar med röjningsdagar :)

Ps. Har någon en liten grävmaskin som man kunde ta med också?.... eller om någon i kommun gräver nått projekt som vi kan kika på å gräva lite !!?

(Skröen va jag spårar ur lätt inte undra på att fruntimmert mitt blir trött på mig ibland) :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

JensSkoog  
#390001
sundelius skrev:Å en Aquavit :grin:

Ja, det behövs :-BD :-BD

Avatar Fallback

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Hema  
#390002
stektlök skrev:Gallringsdagar.... Tidahölm... vilken dag å vart ä dä då? Har förbigått mig helt.
Sova skogen = ok
Grilla körv = ok
Ta med quadden = smiska grusväg å stigar efter gallringseuforin lagt sig ? Ok på den nån mer ?
Ljuga hele kvällen = ok, så örena krullar seck :)
@Hema @JensSkoog @mangan @Rikard_e @sixten @sundelius @Erre

Instämmer med ovanstående för övrigt om att det skiter sig nog med gallringsdagar utan slutar med röjningsdagar :)

Ps. Har någon en liten grävmaskin som man kunde ta med också?.... eller om någon i kommun gräver nått projekt som vi kan kika på å gräva lite !!?

(Skröen va jag spårar ur lätt inte undra på att fruntimmert mitt blir trött på mig ibland) :mrgreen:

Quaden får du köra på egen mark.. :-P Eller gör det på egen risk (olja o fjädrar kanske blir trendigt igen) :lol: :lol: Samt så får jag lägga till @zixten då jag råkade skriva fel innan. Förlåt :oops:

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#390388 Låter ju intressant detta, lägger in det i kalendern i alla fall, men det tråkiga är att det brukar vara rätt intensivt vid den perioden, så det är långt ifrån säkert att man kan åka....

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Fredrik Reuter  
#390439 Hej,
Ja vi smider på detta och försöker göra det till en riktigt intressant men också trevlig tillställning.

Det kommer mera ...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Vardon  
#390478
JensSkoog skrev:
sundelius skrev:Å en Aquavit :grin:

Ja, det behövs :-BD :-BD


Allt för att bli accepterad i gemenskap. Eftersom mina möss som bor i bilen bara äter lyxig choklad och västerbottenost finns det chans att det finns det med i bilen.

Avatar Fallback

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Mattias_sjogerdala  
#390865 Tidaholm, va fint..
Sämre platser kunde ju valts.
Vart i kommunen är det?

/Mattias

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).