Gallring

Tråden om gallringsdagarna 2016

582 inlägg 204154 visningar 61 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

sundelius  
#389712 Var på väg till grabbens match därav glada gubbar och lite text men det framgick nog att jag blev nöjd. Behövde lite uppmuntran då jag idag fick veta att mitt bud var lägst av tre på en närliggande skogsfastighet. Inte lätt att räkna hem köp då jag vill leva på det och då bör det ju gå ihop medans andra ser stora värden i 60 hektar mosse (typ fin älgjakt) :???:
Jaja, man har det ju bra så det är väl någon mening med det med.

Gallringsdagarna låter kanon och är redan inskrivna i kalendern, ska bli skoj och ses.

Ordna boende :?: ,kan vi inte få tälta :?: :smile: Jag trivs ju bäst i skogen :grin:

@ JensSkoog , vi kör väl samma koncept som Elmia :?:

Malwa
Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Kse  
#389718 Ja där hade det varit kul att medverka, kollade lite på kartan hur långt man har till Tidaholm, ganska långt visade det sig och så mitt i älgjakten. :roll: :grin:
1461964246_image.png

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#389721 Om det är någon tröst, Kse, så har jag precis lika långt till Kiruna. :wink:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

T Landström  
#389750 Skulle vara intressant att åka på... Om någon passerar Åmål så hoppar jag på...

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Fredrik Reuter  
#389763 Hej,
Ang platsen för gallringsdagarna 2016 så är det givetvis så att det inte passar alla (det kommer det troligtvis aldrig att göra). Men faller dagarna väl ut i år så får detta bli en ambulerande tillställning år för år! Vi är mycket glada över att Sveaskog för det första upplåter detta område, och även att det passar bra för att dela in i olika områden. Det är 10 hektar + sammanhängande område, som ett salsgolv och med samma bonitet och utseende.

Vi får hjälpas åt att bygga skogsforums gallringsdagar till något riktigt bra och här har vi några månader på oss att planera och finjustera. Kanske går det ex att samla ihop ett gäng från Dalarna som kan samåka ner? Enligt Google är det ca 4 timmar resväg från Falun.

Annars så blir det ju några stenkast för dig Kse, det kan vi inte komma ifrån. Men kunde du sträckköra till S-vall för att köra sexspaksblondin så kan du väl fortsätta några mil? :wink: Episkt annars i övre högre hörnet på din bild ovan --> https://goo.gl/qRsuwg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Kse  
#389791 Jaha, där kom den igen.
Men man borde väl räknat ut med arselet att det biter tillbaka om man åker 90 mil för en blondins skull. :grin:

Avatar Fallback

Re: Sv: Tråden om gallringsdagarna 2016

Blivande snickare  
#389817
Kse skrev:Jaha, där kom den igen.
Men man borde väl räknat ut med arselet att det biter tillbaka om man åker 90 mil för en blondins skull. :grin:

:)) :)) :))

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

bodaedet  
#389829
T Landström skrev:Skulle vara intressant att åka på... Om någon passerar Åmål så hoppar jag på...

Åmål skulle man kunna passera utan större omväg[emoji106]

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

skogsjan695xl  
#389832 Var ett jäkla gnäll att det är långt att åka. Tänk på elimia och nolia då åks det som attan.
Nej tanka bilen full å åk eller ta flyg om det är jobbigt att köra.
Så inga ursäkter mer om lång resväg. Det är långt till Thailand också.

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

JensSkoog  
#389891
sundelius skrev:Var på väg till grabbens match därav glada gubbar och lite text men det framgick nog att jag blev nöjd. Behövde lite uppmuntran då jag idag fick veta att mitt bud var lägst av tre på en närliggande skogsfastighet. Inte lätt att räkna hem köp då jag vill leva på det och då bör det ju gå ihop medans andra ser stora värden i 60 hektar mosse (typ fin älgjakt) :???:
Jaja, man har det ju bra så det är väl någon mening med det med.

Gallringsdagarna låter kanon och är redan inskrivna i kalendern, ska bli skoj och ses.

Ordna boende :?: ,kan vi inte få tälta :?: :smile: Jag trivs ju bäst i skogen :grin:

@ JensSkoog , vi kör väl samma koncept som Elmia :?:


Tråkigt med handeln, @sundelius :cry: Vem skulle bättre göra något bra utav 60ha mosse än du!

Jag blir med! Har skrivit in i min kalender att jag ska dit.
Är ju rum till flera i Suzukien. @Hema och @Gøt , har ni tänkt Er dit? :-BD

Edit: Ser fram emot att träffa din svärfar igjen, @Erre , så du får kasta han in i bilen och köra :lol:

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Vardon  
#389894 Det går att åka nattåg. Från boden till Skövde utan byte eller ett byte och komma till falköping. Det kan vara en trevlig upplevlse. Kanske till och med boka en egen vagn åt skogsforum....

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

sundelius  
#389895 @JensSkoog
Det var ju inte bara 60 hektar mosse utan lika mycket produktiv skogsmark. Det var ju den jag var ute efter, hade det bara varit en mosse hade jag låtit orrarna ha den ifred :smile:
Ser fram emot att ses i september :smile:

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Erre  
#389898 Om sundelius ska tälta på området så kommer svärfar och jag i husbil. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Bax  
#389900
skogsjan695xl skrev:...Så inga ursäkter mer om lång resväg. Det är långt till Thailand också.


Nä, det är väl hellre kollisionen med älgjakten.....
Man kan aldrig uppfylla allas önskemål, så enkelt är det bara.

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

sundelius  
#389916
Erre skrev:Om sundelius ska tälta på området så kommer svärfar och jag i husbil. :grin:

:-BD

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).