Bilar

Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

46 inlägg 23637 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#389140 Jänkarna går nog tyvärr bort pga bränslet..uppåt 3-4 tusen mil/år så blir de nog för dyrt? (räcker med att tanka Cadillac 472 v8an över sommaren)
Fördelen med typ navara mot transporter är ju att man kommer in en bit på basvägen när man ska fylla upp maskin med bränsle o vatten till stubbehandling...samt kommer av vägen så man inte står i vägen för timmerbilar...
Priset på transporter 4motion känns oxå lite övervärderat?

Skulle haft ett jättelågt luftfjädrat underrede till stolen på King caben,nån som vet om de finns? Eller har nån Annan bra lösning?

   TS
Avatar Fallback

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

bgl  
#389172 http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... -v6-diesel

Ett exempel på tidningsartikel från aktuell tid!

Avatar Fallback

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#389174 Läste artikeln men där finns inget om nya 9-5 med V6 diesel utan bara att den skulle in i 9-4x som väl skulle byggas i Mexico

Användarvisningsbild

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

Vardon  
#389175
jönsson84 skrev:Fördelen med typ navara mot transporter är ju att man kommer in en bit på basvägen när man ska fylla upp maskin med bränsle o vatten till stubbehandling...samt kommer av vägen så man inte står i vägen för timmerbilar...


Nog tror jag du kommer av vägen med en transporter om det inte är djupa diken , stenar eller stubbar och då är inte de andra så bra heller.

Komma ut på basvägar köper jag som argument för dem rakt av. Samtidigt är jag lite avundsjuk att du har basvägar som är farbara med typ navara.

Finns det pickuper med fällbara sidolämmar eller är det en uppfinning som återstår att göra?

Avatar Fallback

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

bgl  
#389177 Läs gärna kommentarerna också i länken jag refererade till i förra inlägget.
Här kommer ytterligare en länk:
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... -v6-diesel
Det finns f.ö. fler artiklar att söka efter.

Avatar Fallback

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#389207 Finns iaf sånna flak som ersätter de befintliga flaken

Användarvisningsbild

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

rokon  
#389233 "Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring" Är inte det Liberalernas nya logga?
Vw däremot har en med fällbar lem.

Användarvisningsbild

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

totaya79  
#389262 =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

rokon  
#389268 Ursäkta här kommer något gammalt men det är som flickan sa, jag kan inte låta bli. Kooperativa förbundet ville ha en ny slogan och frågade på ett möte efter förslag, varvid en man reste sig och sa; Med lemmen i centrum, klart KF tyckte han hade rätt fokus och antog förslaget.

Avatar Fallback

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

bgl  
#389270 Lika illa när Konsum för kanske 20 år sen satte upp reklamaffischer med en picknickbild och rubriken.
"Det glada konsumgänget" ! 2 prickar blev snart ditmålade på många affischer, och kampanjen avbröts snabbt och alla affischer revs.

Avatar Fallback

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391980 Nån som provat montera luftfjädring på navara? Fast helst skulle man ju plocka bort nåt blad för att få mjukare utgångsläge isf kanske?

   TS
Avatar Fallback

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

bragmo  
#400542 jag hade tur och en kompis byggde en pickup som jag använder varje dag,gammal men fungerar bra.tvåhjulsdriven.
byggd av en Peugeot 505 sedan med delad bakaxel.motor xd3 diesel.2,5 lit.drar o.8 olastad. skattebefriad årsm 1986.

Avatar Fallback

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

Hema  
#400564
bragmo skrev:jag hade tur och en kompis byggde en pickup som jag använder varje dag,gammal men fungerar bra.tvåhjulsdriven.
byggd av en Peugeot 505 sedan med delad bakaxel.motor xd3 diesel.2,5 lit.drar o.8 olastad. skattebefriad årsm 1986.

Tror det blir bildkrav där asså. :)

Avatar Fallback

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

bragmo  
#400621 jag förstår inte hur jag lägger in en bild,

Avatar Fallback

Re: Pick upp med bra komfort /behagligare fjädring?

bragmo  
#400622
1469340074_pickup.jpg
test

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).