Traktorer och processorer

MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

24 inlägg 19907 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

Nymarc  
#388820 Hej! Skriver mitt första inlägg så viss risk för att det ligger fel finns. Hoppas på förståelse.

Jag har sprungit på en mf 35 från 1965. 3 cylindrar, originalskick och till synes ganska fin. Verkar starta året om, ägaren säger att den dock skall glödas ca 12 sek när det är kalt vilket inte känns så konstigt.

Jag får man ett bra snöblad och snökedjor med i priset.

Priset han satt var 20000:-. Jag tyckte att det skulle gå att pruta på, men han vägrar. När jag tittar runt spretar priserna men oftast ser de risigare ut men har lite mer utrustning för liknande priser. Problemet är att jag behöver traktorn och utbudet är dåligt där jag bor.

Är det inte lite dyrt, eller har 35:an börjat bli så eftertraktad att den säljs för det priset?

MVH//Marcus



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

rikard_e  
#388825 Dom ligger runt det priset. Vännen fick ge 22000 för sin , 8000 timmar 3 cyl, bra skick.
Det är en riktigt bra traktor om det är enkelt, litet och robust man vill ha.

Användarvisningsbild

Re: MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

benestad  
#388831 Är uppvuxen med en Mf35 slitstark traktor lätt att meka med,startar med glöd tänning plus för motor värmare priset år som vanligt sparka på däcken och pruta femton hundra för däcken är slitna ,eller torra ,känns bra om man kan pruta lite :wink:

Användarvisningsbild

Re: MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#388833 Det är bara att slå till :-BD Jag har betalat ca 500 kr/hästkraft för mina "gamlingar" och med kedjor och snöblad är det ett bra pris för det skicket som den ser ut att vara i.

Avatar Fallback

Re: MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

tallen100  
#388837 Ja det har blivit höga priser på 35orna, särskilt dom 3 cylindriga. Så det är inget opris på en sådan, en riktigt trevlig och driftsäker traktor. Så det är bara att slå till, du blir säkert nöjd :smile:

Avatar Fallback

Re: MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#388840 Ska man köpa ny rutkedjor är det ett antal tusen. Är snöbladet bra också är det
nog bara att slå till.

Användarvisningsbild

Re: MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#388841 Inget att orda om, slå till.

Avatar Fallback

Re: MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

markalyckan  
#388842 Köp den det är ett bra pris och du får en riktigt bra och lättreparerad traktor som startar i alla väder.

Avatar Fallback

Re: MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

jannee  
#388843 20 tkr = billigt - tveka inte!

Avatar Fallback

Re: MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

Blivande snickare  
#388851 Tycker som övriga att det låter billigt!
Köp bort, tårarna vid betalningen utbytes snabbt till glädjetårar under hemfärden! :grin:

Användarvisningsbild

Re: MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

Nymarc  
#388857 Vilken uppslutning och stöttning på kort tid! Stort tack, mycket imponerande! Riktigt kul att vara med i ett forum med sån uppslutning. Verkar dessutom finnas en hel del erfarenhet här. Verkar lovande. Jag återkommer med återkoppling.

/Marcus

   TS
Användarvisningsbild

Re: MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#388859
Blivande snickare skrev:Tycker som övriga att det låter billigt!
Köp bort, tårarna vid betalningen utbytes snabbt till glädjetårar under hemfärden! :grin:


Håller med övriga talare. 20 000 för en fungerande traktor får väl anses som ett fynd. Det är många som kan konkurrera i den prisklassen.

Om inte annat så kan man bli tårögd av draget om det inte är med några dörrar. :wink:

Jo bilder givetvis. :grin:

Användarvisningsbild

Re: MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

Nymarc  
#389022 Jag pratade med säljaren idag. Inte likt mig att inte pruta, men styrkt av er hjälp kom vi överens om att han tankar på 20 liter diesel och utöver snöblad och kedjor får jag med en lättare enaxlad vagn han haft till skogen.

//Marcus

   TS
Användarvisningsbild

Re: MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

Torbjörn Johnsen  
#389024 Välkommen till Skogsforum @Nymarc!
Nu ser vi fram mot lite bilder på din 35 i skogen så småningom[emoji3]

Användarvisningsbild

Re: MF 35, prissättning och tips efterfrågas.

Nymarc  
#389025 Tack ska du ha, någon bild torde komma tids nog :wink:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).