Skogsröjning

Stamkvistning med Klas Klättermus

5 inlägg 5562 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stamkvistning med Klas Klättermus

Fredrik Reuter  
#38847 Hej,
Vad tror ni om denna idé?

http://www.skogen.se/pub/render?id=2220

Är det någon som har någon mer info kring denna makapär?



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38852 Fanns det inte nåt liknande,radiostyrt för x antal år sen,det klättrade själv upp för trädstammen,minns det fick motorstopp högst uppe och dom hade ett sjå att få ner den tillbaka :D

Avatar Fallback
dag-man  
#38857
Simba skrev:Fanns det inte nåt liknande,radiostyrt för x antal år sen,det klättrade själv upp för trädstammen,minns det fick motorstopp högst uppe och dom hade ett sjå att få ner den tillbaka :D


Inga problem, ge mej en såg bara.... :lol:

Avatar Fallback

Re: Stamkvistning

ulfgustav  
#421059 Jag har genom åren mött flera uppfinnare med koncept och prototyper för stamkvistning, men trots bra ideer och funktion så har det inte blivit någon produkt av dem.
Marknaden den finns ju men sedan är det "pay off tiden" för insatsen som troligen skrämmer

Användarvisningsbild

Re: Stamkvistning med Klas Klättermus

Älgfoderodlare  
#421129 Det är ju detta som jag hävdat i alla år som skogsbrukare. Lite underligt att man blir ifrågasatt av "riktigt" skogsfolk ang. hur man skapar mest värde i sina skogar. Det kommer en annan framtid ! Att vår nuvarande skogshistoria styrs av vad som "de som tjänat mest på skogen" anfört. Har inte rört mig i vad jag gör. Kul med lite bekräftelse !

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).