Motorsåg och handhållet

Motorsågsbutik för storstadshippstern?

15 inlägg 5532 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Motorsågsbutik för storstadshippstern?

Torbjörn Johnsen  
#387059 Jag passerade en trevlig butik på Upplandsgatan i Stockholm i dag. Det såg väldigt välsorterat ut när jag kikade in genom skylten så jag var tvungen att gå in och kolla.

1460496342_img_0196.jpg


Jag pratade lite med säljaren Andreas och han berättade att de både säljer i butik och i webbshoppen. Butiken står enligt Andreas för den största delen av omsättningen och jag frågade vad det är för typ av kunder som köper motorsåg i storstadsbutiken.

1460496319_img_0191.jpg


Enligt Andreas är det folk som bor i stan men som har stuga eller gård på landet. "Folk i stan har gott om pengar och vill köpa kvalité även om de bara ska använda grejerna till små jobb." Butiken har ett näst intill komplett sortiment av Husqvarnas och Stihls, motor- & röjsågar. Även kedjeröjarna. Det mesta finns på hyllan och folk som handlar vill ha med sig sågen direkt. De kan till och med få med sig en 3120 om de vill! Det finns tydligen en ganska bred grupp människor som vill ha med motorsågen i sin livsstil :mrgreen:



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Motorsågsbutik för storstadshippstern?

Huggar Herman  
#387911 Det är ju klart att man måste ha en 3120 om man bor på Södermalm! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågsbutik för storstadshippstern?

Fredrik Reuter  
#387916 Absolut!
De hänger dem på medarna på helikoptern när de ska ut till skogsskiftet! :grin:

Avatar Fallback

Re: Motorsågsbutik för storstadshippstern?

Tosca  
#387917 Tja, det finns ju ganska stora träd även inne i stan, radiohuseken är ju ett exempel i historien...

Avatar Fallback

Re: Motorsågsbutik för storstadshippstern?

röjar kalle  
#387931
Huggar Herman skrev:Det är ju klart att man måste ha en 3120 om man bor på Södermalm! :wink:

Ja det skall vara riktiga grejor inget fjoll. :-BD

Avatar Fallback

Re: Motorsågsbutik för storstadshippstern?

Tinna  
#387936 ..och så kan dom ju ha en såg till att skiva upp sitt torra surdegsbröd med! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågsbutik för storstadshippstern?

anersimyra  
#387946
Tinna skrev:..och så kan dom ju ha en såg till att skiva upp sitt torra surdegsbröd med! :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågsbutik för storstadshippstern?

anersimyra  
#387947 Butiken är bra, tyvärr ligger den ju inne i " smeten " varför jag aldrig besöker Carlsönerna.. :???: :???:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågsbutik för storstadshippstern?

loppan  
#387969 Carlsönernas priser verkar på hemsidan även de vara Stockholms anpassade,550xpg 9400:- inkl. m

Avatar Fallback

Motorsågsbutik för storstadshippstern?

Carlfritidshuggare  
#387976 Skulle kunna utgöra målgruppen då jag är boende i Stockholm men har valt lokal handlare vid sommarstället. Har varit där för att fråga om vinsch för några år sedan men det är nog enda besöket.

Vet inte vad Anersimyra säger men det finns ju en och annan huggare i Stockholmstrakten. Har svårt att tro att man går runt med Carlsöners utbud på endast hobbyhuggare. Finns ju fler ÅF men det dräller inte av dem och jag har uppfattat att de har bra service. Men klart det är lite lattjo att se en åkgräsklippare mitt i stan.

Avatar Fallback

Re: Motorsågsbutik för storstadshippstern?

uffejohan  
#387980 Det kanske är samma fenomen som när SUVarna invaderade Östermalm. Snacka om rätt sak på fel plats...
Parkeringsrutorna räckte knappt till för Hummern och det var väl sällan så dåligt väglag på Birger Jarlsgatan att det krävdes 4WD. Jag ser fram mot ett livsstilsprogram på TV4 där man inreder med käcka detaljer från "det verkliga livet", d.v.s. huggarbälte, ett o annat brytjärn och kanske rentav en 550XPG snyggt placerad bredvid multimediacentralen.

Avatar Fallback

Re: Motorsågsbutik för storstadshippstern?

tallen100  
#387996 Fyrhjulsdrivna bilar kan nog Stockholmarna behöva, tycker det ser så ut när det kommit en halv decimeter med snö och det visas bilder på nyheterna där bilar sitter fast och står på tvären :lol:

Avatar Fallback

Re: Motorsågsbutik för storstadshippstern?

tallen100  
#388002 Eller så kanske dom bara skulle lära sej köra :???: :wink: :wink:

Avatar Fallback

Re: Motorsågsbutik för storstadshippstern?

wizz  
#388022 Ni skulle bara veta... livet vid kolonilotten är inte enkelt - därför är det bästa gott nog.
Medan jag bodde kvar i norrbotten körde jag två hjulsdrivet för plogningen fungerade, folk körde med dubbdäck och kunde bromsa med vettig bromssträcka , isen skrovlig av andras dubbdäck och det viktigaste snön var torr och men inget av detta gäller i Stockholm...

Avatar Fallback

Re: Motorsågsbutik för storstadshippstern?

Carlfritidshuggare  
#388035 Har ju knappt varit snö i år. Mest halt och is:(

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).