tor 07 apr 2016, 02:10#386025
Amaroken är bekvämare, inga kända fel förutom DSG-lådan som vanligt när det kommer till VW-koncernen.
Den 8 stegade ska tydligen vara ännu sämre enligt vissa anställda inom den sektorn.
Blev avrådd från detta då jag tänkte köpa Passat. Men kan inte påstå att alla DSG-lådorna är skit.
Men dom har ju ett starkt rykte om sig. Dock bör dom gå något snålare då DSG-lådan är dubbelkoppling.
Problemet med Navara, eller NP300 som dom nu heter ska tydligen vara vissa motorproblem, likt dom äldre bilarna (källa lite osäker så ta det ej för seriöst)
Och sen ska bakaxlarna börja läcka och trycka ut olja mot bromsarna, vilket kan bli dyrt för att vara axelproblem.
Men går tydligen inte att få lösa drivaxlar till den.
Grattis till köpet trondsenti. D-max, BT-50 och Ranger byggs på samma fabrik i Asien, vet inte vilka av komponenterna är samma, men troligtvis är det syskonbilar. Vissa rangers ska byggas i Australien.
Dom tre bilarna ska inte ha några större uppenbara brister. Dock går BT-50 ut som modell, den fanns aldrig som automat heller, så kanske inte är ett alternativ.
Svårt att säga vad som är bäst av dina två val.
Tycker du ska få be om att provköra Amaroken innan du bestämmer dig.
Valmet 901/945 Husqvarna550xpg Röjsåg 535fbx 545fxt 535rxt