Skogsekonomi

angående deklarationen

7 inlägg 4176 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

angående deklarationen

saimi  
#386483 Hej! Är ganska ny på det här med skogsavverkning och så. Men har precis varit och deklarerat.
Nu till min fundering.
Jag är momsregistrerad och brukar få tillbaka på skatten i december. Men eftersom vi avverkat så blev det i år restskatt, när ska detta senast vara betalt?
Och när kan man röra de pengar vi precis satt in på skogskonto men märkning att de tillhör 2015 års deklaration/redovisning ? Samt hur blir skatten på de pengar vi plockar ut därifrån?



   TS
Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: angående deklarationen

Göt  
#386490 är det skatt eller moms som skall betalas in. Momsen skall nog in ganska omgående tror jag. När det gäller skatt så är det nog olika hur mycket pengar du skall in med. Tycker att du pratar med den som deklarerar åt dej. Tycker att de skulle berättat för dej.

Användarvisningsbild

Re: angående deklarationen

saimi  
#386525 Det är skatten so m jag funderar på. Det är ca 16000 som ska betalas in.
Frågade han som deklarerade men han var ganska rörig och osäker tyvärr

   TS
Användarvisningsbild

Re: angående deklarationen

Göt  
#386527 Om du kan ska du nog betala in den nu, annars får du betala ränta som blir dyrt.

Avatar Fallback

Re: angående deklarationen

Vilsten  
#386611
saimi skrev:Frågade han som deklarerade men han var ganska rörig och osäker tyvärr

Då bör du nog fundera på att vända dig till någon annan nästa år.

Användarvisningsbild

Re: angående deklarationen

Göt  
Användarvisningsbild

Re: angående deklarationen

Landshypotek Bank  Verifierat företagskonto 
#387139 Hej!
Restskatten ska vara betald senast den 12 februari 2017, men för att undvika ränta på skatteskulden ska den vara inbetald senast 2 maj 2016 (om beloppet är över 20 000 kr gäller 12 feb för att helt undvika ränta).
Skogskontopengarna måste stå på ditt nyöppnade konto i minst fyra månader. De beskattas det inkomstår du tar ut pengarna och hur skatten blir beror på dina övriga inkomster/kostnader med mera det aktuella året.

Med vänlig hälsning

Niels Jensen
Landshypotek Bank

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).