Motorsåg och handhållet

Byta bränslelod i sågen

135 inlägg 31859 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Byta bränslelod i sågen

Göt  
#386280 Den mu-terade -ko-tråden var en vanligt tråd som spårade ur precis som den här man delade ur den ur en annan tråd när det började bli ko-miskt. Så du har inget att skämmas för. Tror att det började med en bild på ett par kor som tittade på honom och sen spårade det ur. Du har gjort så att vi har fått skratta :-BD ^:)^ ^:)^

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Byta bränslelod i sågen

tallen100  
#386281
Tinna skrev:Ojojoj...Nu måste folk tycka att man är lite bakom flötet som bara kommer hit till ett seriöst forum och tramsar! :oops:

Jag har ju fått läsa Vardons hysteriskt roliga tråd om muterade kor, och jag vill bara försäkra att det här absolut inte var ett försök till plagiat av den! Jag försökte verkligen bara komma med en seriös fråga! :-\ Soorry!

Du förgyller forumet :grin: :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Byta bränslelod i sågen

Tinna  
#386282
Göt skrev:Den mu-terade -ko-tråden var en vanligt tråd som spårade ur precis som den här man delade ur den ur en annan tråd när det började bli ko-miskt. Så du har inget att skämmas för. Tror att det började med en bild på ett par kor som tittade på honom och sen spårade det ur. Du har gjort så att vi har fått skratta :-BD ^:)^ ^:)^


Ja, den tråden var ju helt suverän! Och den här blev lite rolig den med, fast det ska väl inte jag ta åt mig äran för, det är ju alla andra här som varit duktiga och gjort lustiga inlägg mest! :mrgreen: Så tack alla för bra svar! :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Byta bränslelod i sågen

Tinna  
#386284
tallen100 skrev: Du förgyller forumet :grin: :grin: :grin:


:-BD Du med! Samarbete! ;) :YMSMUG:

   TS
Avatar Fallback

Re: Byta bränslelod i sågen

tallen100  
#386286
Tinna skrev:
tallen100 skrev: Du förgyller forumet :grin: :grin: :grin:


:-BD Du med! Samarbete! ;) :YMSMUG:

\M/ \M/ Jajamen vi grejar det här :YMSMUG:

Användarvisningsbild

Re: Byta bränslelod i sågen

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#386289 Tinna.
Du ska veta att det spelar ingen roll hur mycket man skrivit eller hur länge man varit med ett forum.
Det är inget man ska vara orolig för om man skojar till det lite. Det är ju ändå galenskap med allt nöje, likväl på internet och forum. Klart det ska vara lite galet!
Går det inte som man vill är det bara o göra om.
Vad man skriver gör forumet. Inte ägare eller sponsorer utan användarna och deras bidrag är det som gör en sak till vad det är och ger dess betydelse. Jag har varit med på många forum, är aktiv på några och har själv ett för gammelsågar. Detta gör tyvärr att min internet tid blir lätt förbrukad och jag läser då bara det som roar mig mest.
Jag är övertygad att du är en härlig medlem och hjärtans välkommen här och kommer att ha mycket nöje i detta forum.
I galenskap och nöje kan man få en del kunskap på köpet.

Användarvisningsbild

Re: Byta bränslelod i sågen

JensSkoog  
#386290
Tinna skrev:Ja, den tråden var ju helt suverän! Och den här blev lite rolig den med, fast det ska väl inte jag ta åt mig äran för, det är ju alla andra här som varit duktiga och gjort lustiga inlägg mest! :mrgreen: Så tack alla för bra svar! :grin:


Den här som du kom med, måste vara den allra bästa av dom alla :-BD

".....väl säga att man försöker få den där eländiga soppa
torsken på kroken!" :mrgreen:

Jag skrattar varje gång jag tänker på den :lol:

Avatar Fallback

Re: Byta bränslelod i sågen

fura  
#386370 Har testat att aldrig smörja nållagret och helt plåtsligt fick man spänna kedjan oftare och slutligen en dyr motorrenovering.Då har röjsågen varit tåligare har hittils ej någonsin öppnat skruven ovanför klingan och tryck in fett.Har även lyckats bränna en ny generator genom att koppla kablarna fel.Slutsats det gälar att ha bra kol och olja annars får man bara skriva under rubriken "Hur dum får man bli" och vara i verkstan isället för att fiska.

Användarvisningsbild

Re: Byta bränslelod i sågen

JensSkoog  
#386382
fura skrev:Har testat att aldrig smörja nållagret och helt plåtsligt fick man spänna kedjan oftare och slutligen en dyr motorrenovering.

Bytar det av rutin varje gång jag byter kedjedrev, och känner efter att det mår bra nu och då, Senn får man ge det lite omsorg om man gömmer bort sågen för en tid, eller om man har användt tvätt som tar bort fätt och olja.

Avatar Fallback

Re: Byta bränslelod i sågen

Tinna  
#386424
Mange skrev:Tinna.
Du ska veta att det spelar ingen roll hur mycket man skrivit eller hur länge man varit med ett forum.
Det är inget man ska vara orolig för om man skojar till det lite. Det är ju ändå galenskap med allt nöje, likväl på internet och forum. Klart det ska vara lite galet!
Går det inte som man vill är det bara o göra om.
Vad man skriver gör forumet. Inte ägare eller sponsorer utan användarna och deras bidrag är det som gör en sak till vad det är och ger dess betydelse. Jag har varit med på många forum, är aktiv på några och har själv ett för gammelsågar. Detta gör tyvärr att min internet tid blir lätt förbrukad och jag läser då bara det som roar mig mest.
Jag är övertygad att du är en härlig medlem och hjärtans välkommen här och kommer att ha mycket nöje i detta forum.
I galenskap och nöje kan man få en del kunskap på köpet.


Tack! Det var fint skrivet! Hehe, nää det är klart man får skojja till det lite ibland, annars skulle livet vara allt för tråkigt, och här känns det som det är väldigt högt i tak, så jag är inte SÅ orolig.. :grin: fast, lite tänker man ju när man kommer som ny och mest tramsar loss, att herregud, tror folk att man är ens ett uns seriös nu...? Men det är jag, oxå! :mrgreen: Men alltså, bättre välkomnad än man blivit här kan man knappast begära att bli! Fantastiskt trevligt ställe detta! :YMHUG:

   TS
Avatar Fallback

Re: Byta bränslelod i sågen

Tinna  
#386426
fura skrev:Har testat att aldrig smörja nållagret och helt plåtsligt fick man spänna kedjan oftare och slutligen en dyr motorrenovering.Då har röjsågen varit tåligare har hittils ej någonsin öppnat skruven ovanför klingan och tryck in fett.Har även lyckats bränna en ny generator genom att koppla kablarna fel.Slutsats det gälar att ha bra kol och olja annars får man bara skriva under rubriken "Hur dum får man bli" och vara i verkstan isället för att fiska.


Asch! Nu kom du med en till detalj som jag inte har koll på! Nållagret... :-\ hur ofta borde det smörjas...?

   TS
Avatar Fallback

Re: Byta bränslelod i sågen

Tinna  
#386427
JensSkoog skrev:".....väl säga att man försöker få den där eländiga soppa
torsken på kroken!" :mrgreen:

Jag skrattar varje gång jag tänker på den :lol:


:mrgreen: ibland får man till det! ;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Byta bränslelod i sågen

tallen100  
#386444
Tinna skrev:
JensSkoog skrev:".....väl säga att man försöker få den där eländiga soppa
torsken på kroken!" :mrgreen:

Jag skrattar varje gång jag tänker på den :lol:


:mrgreen: ibland får man till det! ;)

Rätt ofta skulle jag vilja påstå, jag är imponerad (*) B-)

Avatar Fallback

Re: Byta bränslelod i sågen

Tinna  
#386499 :lol: :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Byta bränslelod i sågen

550  
#386505 Det verkar som fiskarna börjar ta slut. Är det dags för lite metaskämt nu? :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).