Före och efter jobbet

olyckor och tragiska händelser

37 inlägg 12754 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

olyckor och tragiska händelser

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38214 var med om en jävla grej idag :? ... var ute och leverade ved till en kund , och svänger av E4 "vänstersväng" .. åker ca 150m på sidovägen och möter en lokal timmerbil ...allt rullar på och vedlasset tippas , tillbaks mot E4 .. kommer fram genom en kurva och får se bakänden på timmersläpet ??? nästa sekund ser man alla blåljus , ambulanser , brandbilar ... jag var borta ca: 15 minuter .. och timmerchaffisen hörde smällen in i sin lastbil och trodde det var en luftbälg som gick ... väl framme var det tvärstopp att komma ut på E4n .. så man går och tittar och ser en betongbil på sidan i diket ... tankarna rullar blixtsnabbt igenom huvudet ... nästan inga bromsspår ?? .. men lite andra konstiga svarta spår i spikrak riktning med lastbilens ... DÅ!! förstod jag jag direkt att det finns en bil under /framför betongbilen :shock: :shock: men den hade ju ju dragit med sig bilen i en enda smäll , "smetad i fronten" långt ner på sidan och mot ett viltstängsel ..... timmerchaffisen som nu har pratat klart i luren stänger sin bil och kliver ut och tittar , och bekräftar mina teorier .... när sedan 3 ambulanser avviker från platsen är ju saken definitivt bekräftad .. inget händer förrän tungbärgarn kommer och försiktigt drar betongbilen bakåt 2-3m ..sen då dom spelar upp personbilen på en mindre flakbärgare ..så kan jag säga rakt ut att jag blev tagen !! det är nog f-n det värsta jag sett :shock: bilen var 40-50 cm bred .. och täcktes först med en filt och sedan med pressening som dolde den värsta misären .. sedan när dom rest upp betongbilen fick man ju se "ett och annat" som inte hör hemma i fronten på en betongbil ....om man säger så :? :( ... jag kan säga att detta är det smetigaste jag upplevt!!! ... fy f-n att ta reda på sådant , försöka klippa lös kropparna :shock: :shock:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.13428 ... -personbil



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
Thunborg  
#38215 Å fy fan :!: Och jag som suttit på akuten idag för att man är så helvetes dum och envis :roll: Krängde av ena bandet på skördaren , skruva dän bandlåsen , börja slå dän byglarna, PANG , ena bandänden kommer och slår till näven på mig , som nu mera ser ut som en upplåst diskhanske. det är andra gången detta händer. dock inget brutet :? Men det var ju inget mot detta 8)

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38220 hej thunborg! .. alla olyckor och incidenter är av ondo :x , .. det som är värst är att sjukvården är på väg att rasa ihop totalt .. kan tilläggga att det var länge sedan jag började tänka på hur f-n det blir om man skulle halka ramla , klämma sig .SÅGA sig :shock: ..man kan ju bli obrukbar eller oduglig även av en mindre skada . så jag har dragit ner på tempot numera väsentligt också , och det ironiska är att man tycks hinna med det man ska ändå :wink:

jag får beklaga handskadan och lider med dig ... gör nog rätt ont :?

ja fy f-n , det jag såg idag kan jag säga .. att det kommer att finnas kvar i huvet ett tag .... (och samma sväng brukar tösen med barn göra ibland )
man får sig en riktig tankeställare när man sett hur det kan bli med alla äckeltillbehör , och det har nog gjort att jag i fortsättningen kommer att sätta värdet högre på livet :lol: :lol:

   TS
Avatar Fallback
Jimmy_Nilsson  
#38229 Usch vad otrevligt :(
När jag var 11år blev jag vittne till när en äldre gubbe på moped körde rakt ut framför en 24 meters långtradare lastad med sten.
Chockerande att se men han lär knappt hunnit tänka efter vad som hände innan han var död.
Men det satt på näthinnan länge

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38245 det kan jag tänka mig .. en moppe /gubbslakt när man är 11år ?? , nu behöver vi ju inte gå in på det men jag kan tänka mig att det var många frågor i din hjärna just då... jag har 2 söner och den ena är just 11 år :wink: ... men man blir rätt påverkad av att se sådant här även som vuxen och "härdad" människa .. sånt här som jag sett idag .. det skulle dom visa på den fåniga T-V n istället för en massa schamporeklam och skit , så folk får se hur det kan bli i verkligheten 😈 och inte minst försäkringbolagen !! kör scener .. (man behöver ju inte ta med det äckligaste ) ... då kanske folk skulle ta det lite lugnare ? ... nu är det ju inte klart hur detta gick till , men jag kan direkt utesluta bländning av sol hos förare av personbilen , för den låg snarare rakt in i betongbilens framruta vid det aktuella klockslaget .. irrellevant men så var det just då

   TS
Användarvisningsbild
totte  
#38256 För min del överlevde jag! En 4-5 år sen på väg hem från jobbet en mörk höst. Jag såg en mötande bil på långt håll och tänkte var i h-e kör han på vägen. Ju närmre han kom ju mer såg jag att den låg mer över på min sida än på andra. När han var riktigt nära, och fort körde han, så var ja mest ner i diket och stod nästan stilla. Och så small det utav fan. Han klippte min backspegel med sin. Sen fortsatte fanskapet bara i samma fart bortöver i minst 120, troligen bortåt 140.

Efter en sån grej blir man rätt så skakig, en halvmeter till så hade jag inte suttit här och skrivit nu. Men man undrar ju om han var full eller vad det egentligen var frågan om.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38269 ja det måste ha varit en spännande upplevelse :wink: undra vart denna tog vägen och vart den färden slutade ? .. vilken tur att du finns kvar och skriver på forumet :lol: :lol:

   TS
Användarvisningsbild
totte  
#38285 Jotack, spännande var ordet. Blev sittande i diket en lång stund och skaka i kroppen. Som tur var var det en lång svag slänt ner mot diket så jag kunde köra upp för egen maskin och tuffa hem sen. Backspegeln var bara flisor, verkstan fixa en begagnad för700. Ny spegel skulle kostat 3000 kr :shock: . Sen har jag haft röd backspegel på silvermetallic bil som påminnelse i flera år. Lackade om den i somras.

Användarvisningsbild
Skog  
#38296 Ja fy fan rent ut sagt, man "målar" ju upp en bild i huvudet hur de ska ha sett ut bara av att läsa ditt inlägg "spindeln" .
Vilken jäkla "slump" livet är egentligen, man vaknar ju inte på morgonen å tror att man ska få en betongbil över sig precis.
Lika Thunborg gjorde har man ju övat på själv å som sagt jäklar va farligt de är, å varför i h-lvete man ska prova själv (som jag gjorde kl 02:00 )med banden. Man tänker ju så här i EFTER vad som kunnat hänt...............

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38389
Skog skrev:Ja fy fan rent ut sagt, man "målar" ju upp en bild i huvudet hur de ska ha sett ut bara av att läsa ditt inlägg "spindeln" .
Vilken jäkla "slump" livet är egentligen, man vaknar ju inte på morgonen å tror att man ska få en betongbil över sig precis.
Lika Thunborg gjorde har man ju övat på själv å som sagt jäklar va farligt de är, å varför i h-lvete man ska prova själv (som jag gjorde kl 02:00 )med banden. Man tänker ju så här i EFTER vad som kunnat hänt...............


japp! det bästa är att vara lugn och ta allt med ro , för som tidigare sagt så är det oftast den som har för bråttom .. som står för alla olyckor rent generellt , utslaget på alla yrken och kategorier .. men det sjuka är ju att ofta om man "skyndar sig och stressar på" så tjänar man i princip ingenting ?man bara en minut ? kanske sekunder ? .. ta t.e.x en valfri sträcka efter E4 igenom hela sverige :wink: en långtradare du la märke till när du körde om denna .. och du kör som fan , med en personbil på en sträcka ca: 50- 75 mil ... måste du bara stanna och pissa t.e.x ... så kan du ge dig f-n på att den bilen rullar förbi när du har snorren i näven :lol: :lol: d.v.s att tidsvinsten är närmast obefintlig .... men nu får vi ju inte skälla på Thunborg , trots bandlåsbestyren :wink: .. men det går fort att göra sig illa ..och blir man riktigt illa däran så är man borta ur "produktion" :shock:

   TS
Användarvisningsbild
totte  
#38391 Som sagt, brått lönar sig inte! :D

Användarvisningsbild
Thunborg  
#38432 Visst är det som du skriver Spindeln med tidsvinsten att stressa . men i stundens hetta stressar man ju på och sen går det illa 😈
Nu i efterhand skulle jag skippat akuten och åkt till krogen och supit upp 300 spänn, och haft jävligt roligt den kvällen :roll:
Det går förvånandsvärt bra att köra maskin men dillemmat är att skruva ex att byta kedja med en näve :? Åandra sidan har luften gått ur diskhansken lite så det går bättre för var dag 8)

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38444 låter ju bra det där ,,,bättre iaf :lol: :lol: , det måste ju finnas jobb åt de fördömda .......hmm! var det skotarförare det heter ? :wink: :lol: :lol: :lol: nej nu vart jag lite elak igen kanske :lol: , huvva ! det var ju tur att det är på bättringsvägen :wink:

   TS
Användarvisningsbild
masterchief  
#38448 Trodde vi skördarförare var de fördömda, iallfall om man lyssnar på skotarförarna :lol:

Avatar Fallback
Ola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38477 Ja usch det där var en otrevlig olycka. Körde själv förbi precis när de höll på att bärga resterna av personbilen. Undrar om det var en betongbil från Övik? Tyckte jag kände igen den som en av örnfrakts bilar, men det finns nog fler liknande betongbilar i trakten.


Men som sagt om detta var bilen från övik eller ej kan jag ju inte säga, bara väldigt lika, men det finns ju fler stationer i trakten.

Otrevligt var det att se iaf. Nä usch och fy, verkligen tragiskt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).