Servicebyggnader

maskinhall

60 inlägg 59683 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: maskinhall

superdave  
#176236 då menar vi samma produkt, det är en plast som är armerad med tråd. kolla högst upp på sidan 3 i den här tråden, där finns en länk till en sån plast, eller folie som dom säger.

nån press är inte aktuell att spänna upp, inte heller diffspärr så du kan vara lugn:)

   TS
Användarvisningsbild

Re: maskinhall

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#176293 Byggplast funkar åtminstone tjugo år under plåt, har så i ett uthus.

Avatar Fallback

Re: maskinhall

superdave  
#176412 ok, hur har du satt den? över eller under bärläkten? har du 1200 mellan stolarna? vilken typ av plåt? vanlig korrigerad? var tar den fukten som kommer vägen? släpper du ner den på backen vid väggen inne i boden eller ner i en hängränna via ett takfotsbleck månne?

BILDER (som nån brukar säga...)

   TS
Användarvisningsbild

Re: maskinhall

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#176454 Jag har den under plåtreglarna, direkt på takstolarna så den hänger ner ordentligt mellan.

Användarvisningsbild

Re: maskinhall

jonathanA  
#185418 Kul med bilder på ett trevligt bygge! Blir ju ruggigt billgt om man gör det själv av eget virke!

Avatar Fallback

Re: maskinhall

skogshasse  
#377518
superdave skrev:ok, hur har du satt den? över eller under bärläkten? har du 1200 mellan stolarna? vilken typ av plåt? vanlig korrigerad? var tar den fukten som kommer vägen? släpper du ner den på backen vid väggen inne i boden eller ner i en hängränna via ett takfotsbleck månne?

BILDER (som nån brukar säga...)


hur ser hallen ut i dag är den klar

Avatar Fallback

Re: maskinhall

superdave  
#377605 Ja vad ska man säga? Den är inte riktigt klar, det är gaveln på baksidan som är kvar att göra, det kanske blir av till våren om panelen räcker. Som vanligt blev den lite för kort, fem meter till skulle varit på sin plats då vagnen står med arslet utanför förjämnan.

Jag ska ta några bilder och lägga upp vid tillfälle.

   TS
Avatar Fallback

Re: maskinhall

superdave  
#377703 Ni får hålla tillgodo med dom här bilderna så länge.

   TS
Avatar Fallback

Re: maskinhall

superdave  
#381769 Som traditionen bjuder är takfoten redan lite tuffsig

   TS
Användarvisningsbild

Re: maskinhall

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#382067 Kul med bilder, funderade på porten om den känns för tung eller om det funkar bra?
Om du bortser från eget arbete, eget virke osv. Hur mkt gissar du att du lagt ut? Mer än 20000:- ?

Avatar Fallback

Re: maskinhall

superdave  
#382749 Jo mer än 20000 har det ju gått på, två kasettbilar med kross, 200+ m2 plåt, spik, skruv, betong, balkskor, grävare för att täcka av och täta osv men visst hade det blivit väsentligt mycket dyrare om man köpt virket också. Jag är osäker på exakta siffror eftersom pappa stått för en del och mina fakturor är inne i bokföringen.

Portarna känns som portar, dom knarrar romantiskt också men dom känns inte för tunga. Dock har gångjärnen blivit riktade en gång eftersom låsningen var provisorisk ett tag så vinden vräkte upp dom.

   TS
Användarvisningsbild

Re: maskinhall

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#382820 Okej, jag är en vän av budgetbyggen och håller mig gärna till enkla billiga grejer än
att helt enkelt inte ha råd att bygga. Återkom gärna med nån sorts totalsumma när du vet.

Avatar Fallback

Re: maskinhall

superdave  
#383534 Jag skulle säga att plåten kostade runt 40000:- och en grävare vid två tillfällen två grusbilar och lite annat krafs.

Minst 60000:- i inköpt mtrl och tjänster känns som in siffra som inte är allt för långt bort från sanningen.

När du en dröm om en egen hall?

   TS
Användarvisningsbild

Re: maskinhall

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#383587 Jo det finns en dröm om mer tak att ha grejer under, men jag bygger extremt snålt.
En grej som absolut måste byggas är ett släphus för bilens kåpasläp, släpet används
så sällan men den dan det behövs ska det gå lätt att få fram, tänk 1,5m snö.
Plus att tar jag av kåpan så ska det förvaras hängande i släphuset så släpet
kan tas ut och backas in med kåpan en halvmeter ovanför.

Avatar Fallback

Re: Sv: maskinhall

Blivande snickare  
#383591
Slurfi skrev:Plus att tar jag av kåpan så ska det förvaras hängande i släphuset så släpet
kan tas ut och backas in med kåpan en halvmeter ovanför.

Det var ingen dum idé! :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).