SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Motorsåg och handhållet

Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

32 inlägg 21771 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)  ARTIKEL

Fredrik Reuter  
#382571 Idag hade jag Lasse Strandell på besök här hemma. Lasse jobbar numera på Husqvarna och det var anledningen till hans besök, han skulle hämta en såg som jag testat (och kommer göra en redovisning om på skogsforum inom kort). Annars är han nog mest känd som instruktör och flerfaldig världsmästare i trädfällning med motorsåg.

Sist jag träffade Lasse så kom vi in på häftiga motorsågar och han nämnde att han hade en häftig såg hemma, en specialbyggd Husky 372xp, trimmad och bänkad av utvecklingslabbet på Husqvarna 2002. En handfull 372:or trimmades hårt av labbet med modifiering av ljuddämpare, cylinder, förgasare och vartalsbegränsare. Nu finns troligtvis endast ett par fungerande kvar och Lasse sade när vi diskuterade detta att; "- Sågen går bra!"

Jag drog då till med att han nästa gång skulle ta med sig den så vi kunde testa och kanske filma lite.

Han tog mig på orden och när han kom för att hämta sågen jag testat så sade han; "- Titta vad jag har med mig!"

Väl där är det dags att sluta skriva och låta videon tala, här är ett klipp med Lasse i farsans skog, med en grym såg, eller vad tycker du?



Nu blev detta lite hastigt och lustigt, men jag fick med kameran och mikrofonen så förutom lite kameraskak så ska det funka. Videon är i 4K för de som vill ex casta till sin TV för en större bild.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

Fredrik Reuter  
#382573 Klippet är precis färdigt så det går nog inte att kolla på HD eller 4K på nån halvtimma eller så. Det är vad det brukar ta för YouTube att ordna till alla versioner.

   TS
Avatar Fallback

Re: Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

röjar kalle  
#382577 :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD :-BD

Användarvisningsbild

Re: Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#382586 Det kan inte finnas nån som inte tycker detta är roligt.
Härligt o se!

Användarvisningsbild

Re: Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

Fredrik Reuter  
#382588 Tack!
Ni som har 372:or, ser ni några skillnader på era mot denna i början av videon?
Roligt också att ha ett proffs i skogen där annars far och son amatör härjar runt! :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

Nonkan  
#382591 Han är ju ganska hyfsad på att fila också :)

Användarvisningsbild

Re: Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#382592
Fredrik Reuter skrev:Tack!
Ni som har 372:or, ser ni några skillnader på era mot denna i början av videon?

Tänker du på insug och luftfilter?

Avatar Fallback

Re: Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

Hema  
#382595 Det där var bland det skönaste motorsågsknatter jag någonsin har hört! Tycker de flesta och särskilt de med Autotune låter orent, detta var härligt rent. Tackar för tipset. :-BD :-BD

Men var du tvungen att yppa att du har testat en (antagligen) ny såg? Nu håller du oss allt på halster igen (iaf mig). Men det är väl det som gör forumet så bra! Tackar och bockar, detta var mycket roligt.

Användarvisningsbild

Re: Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

Fredrik Reuter  
#382626
Mange skrev:
Fredrik Reuter skrev:Tack!
Ni som har 372:or, ser ni några skillnader på era mot denna i början av videon?

Tänker du på insug och luftfilter?

Hej,
Javisst, och ljuddämpare. Det man ser.
Jag är ingen 372-kännare direkt så hade väldigt svårt att se någon skillnad ö.h.t.

MvH Fredrik

   TS
Användarvisningsbild

Re: Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

Fredrik Reuter  
#382627
Hema skrev:Men var du tvungen att yppa att du har testat en (antagligen) ny såg? Nu håller du oss allt på halster igen (iaf mig). Men det är väl det som gör forumet så bra! Tackar och bockar, detta var mycket roligt.


Tvungen och tvungen ... 8) :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

Erre  
#382632 Här är min pjäs. Har inte bättre bilder.

Avatar Fallback

Re: Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

zeetorg  
#382638 Mmmuusic
:-BD

Avatar Fallback

Re: Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

Peckberg  
#382639 Det var en bra film :grin: . Det verkade som om sågen varvar bra högt!!!

Användarvisningsbild

Re: Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

johan eriksson  
#382660 Den gick ju bra, både såg och kedja var väl iordning.

Avatar Fallback

Re: Strandells fabrikstrimmande Husqvarna 372xp (video)

Hema  
#382663
Erre skrev:Här är min pjäs. Har inte bättre bilder.

Vad är det för rengörningsspray du använder? Rent o fint blir det hur som helst. :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).