Inomgårdsmaskiner

John Deere Lx279 Vinterprojekt !

29 inlägg 12037 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: John Deere Lx279 Vinterprojekt !

alias  
#366818 Jag blev lite nyfiken - hur stor blir vagnen och vad skall du köra med den?

Anledningen till att jag frågar är att jag är lite nyfiken på hur stora lass, som du inte orkar lasta av manuellt, som du ämnar köra med en trädgårdstraktor/åkgräsklippare?

... eller det kanske är tänkt mest som ett kul projekt?

Lycka till oavsett!

MVH
Alias

Trejon
Användarvisningsbild

Re: John Deere Lx279 Vinterprojekt !

Tommyl  
#366883 Hej Alias,den kan säkert komma till användning men mest en kul grej,och för att ha nåt att pilla med under vintern.Storlek på flaket blir ca 190-110 cm.

   TS
Användarvisningsbild

Re: John Deere Lx279 Vinterprojekt !

totte  
#367155
Anledningen till att jag frågar är att jag är lite nyfiken på hur stora lass, som du inte orkar lasta av manuellt, som du ämnar köra med en trädgårdstraktor/åkgräsklippare?


I alla lägen är det att föredra att tippa framför att skotta av lasset oavsett hur litet lasset är, även om man, som jag, måste pumpa upp flaket med en spak. :D
1453293054_130519_1.jpg

Användarvisningsbild

Re: John Deere Lx279 Vinterprojekt !

Tommyl  
#367173 Svaret finns i föregående inlägg.
Tommyl

   TS
Användarvisningsbild

Re: John Deere Lx279 Vinterprojekt !

Tommyl  
#373638 Hej igen,har fått vagnen färdig förutom golv och lämmar flakmått 1900x1000mm,troligtvis marinplywood.Har plockat bort underredet på stolen och ska svetsa ihop en tank med samma mått för hydrual-oljan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: John Deere Lx279 Vinterprojekt !

totte  
#373686 Snyggt bygge! Smart att sätta tanken som stolsunderrede.

Användarvisningsbild

Re: John Deere Lx279 Vinterprojekt !

Tommyl  
#382287 Hej,har nu kopplat ihop hydrauliken och provkörde igår för första gången.Resultatet = SUCCÉ.Är det krångligt att lägga ut en film,och hur lång får den vara?
Tommy.

   TS
Användarvisningsbild

Re: John Deere Lx279 Vinterprojekt !

Rasken  
#382291 KUl!!!

Vill se....

Användarvisningsbild

Re: John Deere Lx279 Vinterprojekt !

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#382296 Kul projekt!
Lägg filmen på Youtube och länka hit.
Filmen bör vara under en minut, imho.

Avatar Fallback

Re: John Deere Lx279 Vinterprojekt !

axwell  
#382338
Tommyl skrev:Hej,har nu kopplat ihop hydrauliken och provkörde igår för första gången.Resultatet = SUCCÉ.Är det krångligt att lägga ut en film,och hur lång får den vara?
Tommy.


Låt kameran gå, ta bort det du inte tycker är intressant, skaffa konto på YouTube, ladda upp.
Allt mellan 2 och 15 minuter kan jag hålla mig vaken till. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: John Deere Lx279 Vinterprojekt !

totte  
#382358 Så trevligt att det funkar så fint! Bra byggt! Klart vi vill se film, men som redan sagts, du måste ha ett konto på Youtube, Vimeo eller nån annan filmsite.

Användarvisningsbild

Re: John Deere Lx279 Vinterprojekt !

Tommyl  
#383313 Filmklipp.





Hej,nu återstår att spruta på lite färg och klamma slang och el.

   TS
Användarvisningsbild

Re: John Deere Lx279 Vinterprojekt !

totte  
#383338 Mycket välgjort och bra bygge, snygga installationer på traktorn också! Listig lösning med tanken under sätet. :-BD ^:)^

Användarvisningsbild

Re: John Deere Lx279 Vinterprojekt !

Rasken  
#383404 Otroligt fint bygge. Mycket välbyggd.

Rasken.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).