Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Daggis Avant 420 Prosjekt!

62 inlägg 33319 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

stegmaster  
#363471 Flott jobbet Daggi. Lykke tll videre. :-BD

Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#363672 I dag har jeg felt 2 graner, brukte vinsjen på Avanten og tømmervogn.

   TS
Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#367856 Så kom snøen, nå har jeg brukt Avanten til å brøyte for kunder, gikk bra det, liten og snerten så kom meg frem de fleste steder og kan måke ganske fint i forhold til en traktor i innkjørsler og privatveier, men mangler så klart en del power og kraft som en traktor har da :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

totte  
#367924 Härliga bilder! Riktigt skoj att se hur användbar din lilla lastare är.

Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#368004 Takk, ja jeg har brukt den til utrulig mye den tiden jeg har hatt den :) Godt fornøyd :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#370965 Her er en hjemmelaget reklamefilm.... :D

Felte 8-10 Sitka graner , kvistet og dro tømmer ut av kvisthaugen og til vei og ved plass.
Brukte 1 dag med hjelp av en pensjonist, meg og Avanten med vinsj.


   TS
Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Hema  
#370984 Trevlig hastighet i den vinschen. Går det för sakta tröttnar man lätt.

Användarvisningsbild

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

totte  
#370989 God reklam! Avanten måste vara mycket bra för sånt arbete, du kommer in nästan överallt med minsta möjliga skador på marken.

Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#371009 Jepp :grin:
Den kommer seg frem overalt, men har i vinter funnet ut at den har sine begrensninger også, har satt meg fast en del ganger også, da det har vært veldig vått her, så jeg må tenke og planlegge litt før jeg kjører enkelte steder.

Vinsjen fungerte bra, var første større jobben jeg var på der jeg testet den, så jeg ble meget fornøyd med konseptet:
Meg, varebil med utstyr og tilhenger med minilasteren og redskap oppå, uten noe mer dilldall og annet utstyr.

Skulle ønskt det gikk an å dra ut wire jevnere, da trommelen stopper helt opp på hver omdreining, da en må bruke ekstra kraft for å starte å dra ut wire igjen hele tiden,men dette skal være noe jeg må justere inn, men skal gå an å fikse med noe justering, men har ikke fått justert det helt til...
Dette pga hydraulikk motor og olje som driver vinsjen...

   TS
Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#377697 Jeg synest det er gøy med bilder og ikke bare tekst !

Her er noen bilder fra 2 forskjellige jobber :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Mankers  
#381991 Hej!
Har du funderat på att modifiera dörren ytterligare, typ en svängbar plexidörr?
Har du löst det med värme i hytten för de där vinterdagarna då det är riktigt kallt att röja snö?


Var köpte du den provisoriska dörren någonstans? jag tycker att den ser jättebra ut, det är synd att L hytten inte kommer med dörr, då är man trots allt inte så skyddad mot dåligt väder.
edit:såg nu att du lät ett företag tillverka den 8) :oops:

Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#382144 Jeg tok mål og fikk et firma som driver å lager kalesjer til båter til å lage "døren" til meg :)

Jeg er veldig fornøyd slik det er nå da jeg går mye av og på Avanten når jeg arbeider, har tenkt på å lage meg en dør, men har kommet frem til at den foreløpigt blir bare i veien.

Så da må jeg kle meg godt før jeg skal ut å kjøre og brøyte, men har varme i stolen så kroppen blir varm og god :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

stegmaster  
#387340 Gikk det bra med deg?? :surp:
Får vi se bilder fra "ulykken"?? :D

Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#387356 Jepp, kontrollert buklanding, ingen bilder, 20 min før folk var ferdig på jobb så fikk litt stress med å få tak i traktor og få opp Avanten før jeg og Avanten ble ståendes til utstilling :D hehe, for en dag...
Og det var bruker feil, frontlaster for høyt oppe, med dinglende last, i en svak bakke, jaja.....

   TS
Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#390087 Her er noen bilder fra Avant kjøring siste tiden.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).